måndag 12 september 2011

Benkes Dag idag!



Idag han fyller många år, han Benke ”Blydojan” Edlund.
Åren kommit, åren gått, ja blicka tibaks å begrund´.

Han jobbat med mycket, så även med glas,
där fönster och annat, har gått i kras.

Och kört grävmaskin och grävt diken,
och gravargropar för liken…

Nu kör han ju runt med teleportern i byn.
Och lyfter upp grejer, högt upp´at skyn.

Motorcykel knutte har han sadlat till.
Rest runt hit och dit och gjort mycket som han vill.

Rattat både folkracebil och en å annan tant.
Int spotta han i flaskan heller, nä, nog e´re sant.

Kärringa han gift sä´ vä´, jag finns ännu kvar.
Jag ska tukta upp den dröveln, i alla mina dar.

För ja´ har int lyckats än, men he jär int länge till.
Ge mig bara 30 år till, så gör han no´ som ja vill ;o)

Tänk lilla gubben, jag va´ 17 år och du bara 23.
30 år har gått, jag är …..17 och du, du fyll 53.

”-Härremin skapare å jösses å gu……” :o/
”nåväl”…*suckar jag*
Många ”grattulatjoner” från din ”rara” fru! ❤Hoppas du får en fin fin dag.

Inga kommentarer: