torsdag 15 september 2011

morgon svammel...




..och det är Torsdag!
Äntligen en dag att vakna till utan migrän, som jag haft senaste 4 dagarna.
Och igår ville det inte gå över, förrän sent på kvällen..
*

Jag vaknade redan vid 5:15 och kunde inte somna om, så jag gick ner
och fick mig kaffe, för gubben var redan uppe och skulle göra ett prov på internet,
som han inte kunde komma in på för tillfället, för dom hade "tekniska störningar".
Så det blidde inget prov gjort alls.
*
Jag har roat mig med att tvätta bort all tvätt i dagarna 2
och städa lite här & där, när jag orkat.
Inga storstäd direkt, men så där så man inte får andnöd,för dammet i alla fall. :o))
*
Regnar gör det och har så gjort, senaste dagarna.
Men inga stormar här inte...snarare tvärtom.
Igår var det så vindstilla att regnet bara föll rakt ner i en strid ström, som ur en dusch ungefär.
Varmt har det varit också...eller så är det bara jag som tycker det...
Klimakteriekossa, som jag börjar vara. :o/
Klaga på kyla, gör jag i alla fall inte.
*
Min stickning tar sig, sakta men säkert.
Vad det riktigt ska bli, är jag medvetslös om, för varje gång jag tror att - Nu är jag klar...
så fortsätter jag sticka mer och ökar både på längden och tvären ?!!??!
Lite typ ett "lapptäcke", fast i samma garn ..
Det blir en överraskning tror jag,,sen får jag betrakta saken och tänka:
-Jaha, var det en sån jag ville ha !??!?! /:o|
Eller,,,,- Varför stickade jag en sån??? En sån vill väl inte jag ha.
*
Ja...och så är det hockey premiär ikväll...elitserien, så då bänkas det i soffan.
Mysigt. :o) Nu har man nåt att se fram emot igen.
Och inte nog med det.
"Möte med det okända", börjar om på Måndagar också klockan 21:00 på 7:an. (=gamla 4+)
Kan det bli bättre??? :o)
*
Ja, det får väl allt för nu.
Idag blir nog en slö dag, för jag känner mig sliten efter huvudvärken.
Och värk i alla leder...så jag ska leka "soffpotatis", har jag tänkt.
Tack för mig!



1 kommentar:

Anki Nilsson sa...

Morning i stugan. Du är uppe o håller full rulle redan :). Migrän..du de måste vara läskigt, jag tillhör de som så sällan har huvudvärk att när jag får de tror jag att jag ska dö, de e sant. Jag är magbarn o även om de inte är roligt så tror jag de är lindrigare än huvudbeskymmer, jag har ju haft huvudvärk ibland så jag vet. "oj de blev en lång historia" fniss..
Lek du soffpotatis nu så ska jag gå ut i solen och göra lite nytta.
Kramiz Kramiz