fredag 16 september 2011

Oss nötter emellan...


Så var Fredag kommen och det vankas helg.

Jag har roat mig med lite nytt utseende här på bloggen på förmiddagen, fastän jag borde göra annat....
Men jag tar det andra snart...kanske.

La in lite Jul & vintergrafik i min grafikblogg också, för det är ju inte alltför länge kvar innan det ska till att användas. Så den som är intresserad av det , kan titta in där, genom att klicka på knappen till höger. -->

Tatt fram skinksnitzlar..eller hur det nu stavas, för alla verkar ha sin egen bokstavskombination på det och jag är skitkass på tyska..men jag antar att ni gissar vad jag menar i alla fall. ;o))

Av det tänkte jag skära små bitar och göra köttgryta av, eller nåt..får se vad jag får lust med när det så är dags, för middagskok. Som vanligt skjuter jag ju skarpt från höften utan minsta hänsyn till alla mina recept böcker, jag av någon outgrundlig anledning skaffat, men aldrig bläddrar i ?!!? /:o]
Men , dom som en hel del massa andra standard grejer ska ju bara finnas i ett hem , och visst fanken finns dom här med..men till vad, vete gudarna.

En annan standard grej som finns i varje hem är dammsugaren. En mycket praktiskt uppfinning, om dom bara ville åka med dit man drar dom, och inte fastande i alla dörrpostar och mattor, samt möbler som är i vägen...
I övrigt alldeles utomordentligt utsökt liten sak....som jag nu ska begagna mig utav.....*suck vad boring*

Med ett tillgjort glatt leende på läpparna, tar jag mig därför motsträvigt från stolen och låtsas som att det inte stör mig alls att ha en massa hustruliga plikter att göra...och inombords svär jag en ramsa tyst för mig själv och förbannar att jag inte blev en ...kokospalm eller nåt. Dom får i alla fall mest stå ifred och kasta nötter på folk..det vill jag med göra.

Tack för mig och en underbar helg till er alla!

2 kommentarer:

Anki Nilsson sa...

Haha..du är för go Disa. Men vad då snart jul..stopp o belägg, gnägg!!!
Ja dammsugare, vad vore väl livet utan den - dammigt kanske.
Go helg på dig
Kramiz

♥ Babbi sa...

Väldans snygg blogg som vanligt :)Ska titta in på den andra snart. Mat är gott att äta men inte lika kul att laga till. Dammsugaren...ja vad säga om den...ett nödvändigt ont. Men man slipper ju i alla fall gå med borste och skyffel :D Ha en skön helg...baj thä wäj...det stavas schnitzel :)