söndag 11 september 2011

Söndag i sept.

Ja, så var vi inne på Söndag och jag sitter här & hänger som vanligt.
*
Gubben har inte fått någon helg alls, utan har jobbat både Lördag & idag.
Och imorgon har han dubbelskift, stackarn.
*
Igår gjorde jag inte många knop.
Slappade mest hela dagen och på kvällen var vi iväg till svägerskan "Lillan" & fick kaffe.
Sen stickade jag, medans jag glodde på TV, till klockan 00:00 ungefär.
Då hade Benke gått och lagt sig för länge sen, för att orka jobba idag.
*
Vaknat vid 7:20 idag och fått mig kaffe.
************************
"uppehåll på några timmar"
************************

Happ...här kom grannfrun Camilla på kaffe, så det blidde ett brejk i skrivandet.
Och så kom gubben hem på lunch och hade en paus, innan nästa lyft, så vi hann åka och handla på
ICA MAXI i stan. Så nu är det fyllt i kylen igen.
Mer tvättmedel också, för det var nästan slut. Så nu kan jag inte skylla på det. *suck*
*
Solen strålar från en klarblå himmel och det är jättevarmt ute.
Så jag ska nog gå ut och få upp skrot på släpet, som fått ligga på backen,
eftersom släpet skulle besiktigas. Och den gick ju igenom med beröm av kontrollanten. :o)
Han tyckte det var ett mycket välbyggt, snyggt släp.
Så nu är det bara tuta och köra med den, 2 år till nästa gång.
Måste bara skaffa kula till bilen . :o/
*
Nu ska jag gå och se om jag får nåt gjort.
Sen fortsätta sticka på koftan, så den blir klar att användas nån gång.
Är ju nån månad sen jag började med den. :o))
*
P.S Min grafik hittar ni på sidan som knappen överst till höger länkar till. D.S

****~¨¤¨~****
.¨~ 10 år sedan..... 9/11 2001, in Memory~¨.

****~¨¤¨~****



1 kommentar:

Tina sa...

En helg med egentid Disa.
Ta vara på den :-))JAG-dagar bör man ha :-))
Här har det regnat mest hela dagen men nu tittar solen fram. Jättefin grafik du gör Disa :-)
Vi har haft så mysigt besök här i dag kan du tro :-) Härligt !!!
Ha en go fortsättning på dagen å sticka vidare :-)
Kram