söndag 9 oktober 2011

fin dag denna Söndag.



Idag har vi en fin dag igen, med strålande sol.
*
Jag har städat här på förmiddagen och fått igång tvätten som blev kvar.
Benke har varit ute och stökat lite mer, men nu har farit iväg en sväng.
*
Tagit fram kött till middagen, som vi ska testa laga med en av dom här nya creme fraichen.
Det är med kantarellsmak och jag har en burk kantareller, som jag tänkte hacka ner i såsen.
Sen är frågan,,ska det vara ris eller potatis till ???
Det är jag inte riktigt överens om ännu, men det lutar nog åt ris,
eftersom vi hade potatis igår till laxen...
Som för övrigt blev väldigt well done. :o))
Glömde bort att jag hade den i ugnen så när potatisen blev klar
och matklockan ringde, kom jag på den....
Lite torr...och mörk.... väldigt mörk... svart faktiskt :o)) ..men den gick att äta i alla fall,
även om det inte var det godaste jag någonsin ätit ;o)
Medans vi åt såg vi hockeyn, som gick totalt åt pipsvängen igår.
Fel AIK vann....
*
Ja, sen var det glutta tv och lite surr med Danne & Camilla som var förbi senare.
*
Nu ska jag snart ner och hänga tvätten, sen sätta igång nästa.
*
Vi måste hinna åka till Johanna, där Robin är, också och skriva under några papper,
som han måste ha för sin kommande praktik som börjar redan imorgon.
Det är på ett träföretag, som han ska vara, här i närheten.
Hoppas han kommer att trivas där.
*
Ja, mer än så har inte hänt.
*
Ha ett skönt veckolsut alla!

1 kommentar:

Tina sa...

Men Disa det är söndag ta det lilla lugna nu. :-)
Tror nog säkert köttet med svampsås blir himla gott. Å du misslyckas med maten som du gjorde med laxen det gör vi lalla ibland. Ha nu en go söndag. Kramen