tisdag 11 oktober 2011

hemska människor....och mer förkylning.


Hejsan hoppsan i tisdagen.
*
Idag är en sån där dag då jag inte känner mig alltför fräsch.
Känner mig febrig och slö och vädret gör väl inte saken bättre heller.
*
Jenny har varit förbi på kaffe, med Zero och gick just för att möta
Camilla i skogen, så hundarna får busa av sig.

Själv har jag tänkt att ta itu med alla kläder som ska tvättas , om jag orkar.
*

Gårdags kvällen blev sen för mig, för jag hade svårt att somna.
Så min bruna gick inte igen förrän runt 1- tiden nån gång.
Tittade på Kvinnor som Mördar.
Man undrar ofta hur fanken folk är funtade, som gör
saker mot andra, för pengar eller andra egotrippade orsaker !??!
Som t.ex en av kvinnorna, som hade en dotter på 12 år,
som hon ströp till döds och drog av trosor, för att det skulle se ut som ett sexbrott ?!?!
HUR kan man göra så mot sitt eget kött och blod???
Och det för att en man inte orkar höra hur dom bråkar,
då mamman också beter sig som en 12 åring.
Jag är i alla fall glad att kriminal vetenskapen går framåt så mycket att
dom får fram icke motstridiga bevis, som gör att såna åker fast.
Är helt fascinerad av detta och skulle gärna ha blivit en själv,
om jag bara idats studera.
Usch...nog om hemskheter.
*
Tisdag var det och gubben är hemma.
Han har också drattat dit på förkylningen nu.
Elände är det att det aldrig tar slut.
Men , blir det bara kallare i luften, så orkar nog inte bakterier och baciller
överleva lika länge, som dom gör nu.....tror jag.
*
Ha en skön dag alla och jag hoppas ni slipper förkylningar.

1 kommentar:

Paula sa...

helt frisk, utan förkylning försmäktar jag, men kommer nog ändock att inte arbeta imorron

men det återstår att se, har några samtal att ringa