söndag 9 oktober 2011

Lite rosa , fortsättning Söndag.



Japp, det är ju Rosa Bandet månad igen.
Jag har ännu inte hittat når Rosa band i butikerna,
men så fort jag ser en , ska jag köpa.
*
I alla fall, så har vi varit och fyllt i pappret åt Robin.
Hemma igen , drog vi presseningar över klipparna och grillen,
så nu är det helt vinterstökat på gården.
SÅ SKÖNT!!!
*
Sista maskinen snurrar på med gardinerna och det är tomt i källaren.
Också jätteskönt.
*
Köttet puttrar på och har så gjort ett tag,
så snart är det dags att sätta på riset
och sen hälla i creme fraichen över köttet och lägga i kantarellerna.
Robin lagar kycklingklubbor med pommes och bea sås idag.
Han är så duktig min son....testar alla möjliga rätter :o)
Kollar recept på nätet och tycker det är roligt med matlagning.
Halt fantastiska ungar har jag fått.
Jenny t.ex, hon får Jonas att åka och köpa mat på grillen
för att hon helt sonika inte ids laga mat idag ;o))
Tänk vad dom kan båda 2 !!!
*
Ska bli så skönt att ta en dusch sen och krypa ner i en ren pyjamas.
Och sen få ligga i soffan och glo på TV och känna:
Jag har varit så duktig idag med! :o)
*****
Ha en fortsatt skön dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

men vad han är duktig, Robin =)
Jag mä har varit duktig i helgen...
å här har vi korvsoppa på spisen för tillfället, som vi hjälptes åt att laga, å tidigare stekte jag palt med fläsk som vi ska ha till lunch imorrn
soppan ska vi äta ikväll...om vi hinner innan läggdax återstår att se för vi har en stor kastrull å det tar väldigt länge innan det börjar koka i den =D

Paula