tisdag 6 december 2011

ändrade planer och väderguden.



Näe..vet ni.
Det blidde inga gardiner och inget skura idag.
Men tvätten har jag i alla fall börjat med.
Jag bara inte orkar med det andra.
Ryggen säger nej, armarna säger nej, axlarna säger samma sak.
Det är nog bara håret som är "wild and crazy" och ser ut som att det
varit med om all dela´rn och lite till.
*
Inväntar istället gubben så vi får åka och handla lite.
Smöret tog slut igår, till kvällsmackan och teét.
Och sen är det lite annat som behövs, som pepparkakor och bulla,
till kaffet senare, när det är Hockey!!!!
Det är schiiiiit viktigt!
Jaja..mer tandkräm också då...
*
Mer snö kommer det också, så nu börjar det nästan likna en vinter här.
Nu får man bara hoppas att någon där uppe hört att LAGOM är tillräckligt!!!
Kung Bore heter han väl..han som styr över det !
Fast,han är ju bra gammal, så han hör säkert inget längre.
Lite dement också och glömmer bort att han redan öst ner och så öser han mer.
Tur att dom i alla fall aldrig behöver läggas in på ålderdoms hem.
Vill ju bara inte tänka mig hur hans blöja skulle se ut !??!?!
*
Nåväl, nu blev det väl lagom sagt så jag avslutar här.

Skön kväll alla!

8 kommentarer:

Eva sa...

Hehe, du är för rolig :). Någon snö har vi dock inte fått än. Jag är ganska tacksam för detta, men det får gärna snöa så där lagom som du skriver till julafton. Men helst inte innan och inte så mycket efter...

Ha det så bra själv!

kram Eva

anise sa...

Jahaja..snöjar de hos er...inte här inte..men det kom lite inatt..LAGOM..precis så det är vitt och det räcker för mej..Jasåå du tyckte mitt senaste var fint..först trodde jag du mena bakgrunden(som jag knyckt av dej)men sen förtod jag...när du skrek TOOOMMMTEEENNN...*garvar*..skönt att du kan ta det lilla lugna nån dag och blogga lite så vi får oss nåra skratt...tokfia där..
PÖÖÖSSSS pååre
Anise

Anki Nilsson sa...

Men, jag trodde alla som bodde norr om Stockholm räknades till snöfolket o ville ha massor av snö :-)

Vad läsigt de e när kroppsdelar går i strejk, huvudet vill en massa o kroppen bryr sig inte ett dugg...eländes elände de där.

Kramiz på sig.

Disa sa...

Eva, Jo,,vitt till jul ,sen får det bli vår igen!


Anita.
Liiite lugnt måste jag nog ta det ibland..fast jag glömmer oftast bort det, tills det är försent för då orkar jag inget sen.
Och DÅ..då ligger jag så mycket jag kan , på så kort tid jag kan och bara...... ligger... Då finns ju som inga alternativ.

Pöss påre tebaks!

//Disa

Disa sa...

Anki.
Mycket snö ville jag ha, då när jag fortfarande orkade köra skoter.
Men nu är det ju som ingen vits med det!!!
*knappt nå egotrippat!!! :o))

♥ Babbi sa...

Kung Bore = King Boring på ängelska. Här är det lite vitt ute med minusgrader...

Disa sa...

Babbi.
Jo nog är det boring alltid om det blir som förra vintern, med metervis av snö.
Som sagt. Lagom är bäst.
Jag tycker det är rätt lagom nu, med ca 3 cm ;o)

Tina sa...

Du har fått lite lagom med snö ser jag :-) Här är det fortfarande grönt. Men jag har hoppet kvar att även vi får en vit jul. Behöver inte alls bli så mycket som det var förra året du.Här hos dej är det full fart som alltid ser jag. Glöm inte ta det lilla lugna ibland Disa.
Kram Tina