fredag 9 december 2011

Beskedliga katter och usel hockey...

God morgon!

Här sitter en som var uppe i ottan, helt i onödan.
Vaknade av något konstigt ljud, som typ en basketsko som
"slirar" på ett gympasals golv, eller nåt.
Vad det var , vet jag inte, men jag kan lika gärna ha drömt.
Gubben var då hemma ännu, så det kan ha varit han också.
Spela roll...jag är då vaken i onödan i alla fall,
för jag har inget uppe att göra klockan 5:30, en Fredag morgon.

Det är Fredag och fullfartmothelgen!!!
Och idag ska vi ha lite julklappsöppning, för sonen och hans flickvän.
Vi slog ju in allt igår, jag och gubben.
Och hör och häpna...Det fastnade ingen Kajsa i tejprullar och papper.
Nej, hon var så snäll och beskedlig och hittade på annat fanstyg istället. :o)
Rev och slet omkring med ytterplasten från pappersrullarna och annat skräp,
hoppade i och ur påsar där det låg oinslagna presenter....
Och eftersom vi inte hade användning av det just då, så struntade vi idet,
så länge vi fick vara ifred !!!
Man får vara tacksam över det lilla ;o))
Lite extra städ blev det ju sen,,,men men... ;o)
När vi lagt grejerna under granen, tog jag det säkra före det osäkra och pepprade alla klapparna,
bara för att dom skulle fortsätta vara inslagna, även idag.
Det ger väl lite extra krydda i tillvaron..vad vet jag ?!?!
Om inte annat så håller det oinbjudna kattungar borta.
*
Hockey var det igår...inget man vill prata om.
För gudars vad dom spelade dåligt.
Och den där Pikkarainen som vi har i SAIK..
Vad är han bra för egentligen???
HUR blev han invald i laget?
"Skridskoåkningen", säger dom, som begriper sig på..
Jaja,,men va fasen..åka kan väl vem som helst..
Okej...inte äldre syrran då , men ... ;o))
Men dom måste ju kunna SPELA också!??!?!
Han tar ju burskydd så fort han får pucken !!!!
Näää..sätt han på nåt annat istället...som vaxa isen , eller nåt.
*
Nu blir det mera kaffe, här på min hooos!

En skön fredag till er alla!

Inga kommentarer: