torsdag 8 december 2011

jag är hård, men orättvis...


gammal vintergrafik, jag gjort.

Japp, så är då Torsdag här och jag har en del att göra.

Slå in julklappar till exempel..
För vi ska ha en liten "jul" imorgon, för Robin, Johanna och Wille.
Dom åker ju bort den 19:e till Göteborg och kommer inte hem förrän efter jul.
Så då blir det klapp öppning för dom imorron istället.
Det är ju så onödigt att släpa med sig grejer dit,
för det ska ju hem igen, plus det dom får där borta också.
Och jag vill ju gärna vara med , när dom får klapparna.
Jag är ju visserligen en sån där mogen mamma och håller vanligtvis stenhårt på
klappöppnandet. Aldrig före Julafton !!!
.................
Eller också så ljuger jag en hel massa och helst öppnar allt igår
och likadant med givandet...brukar få köpa nytt för jag redan gett i förväg ! :o))

Min mamma var alltid hård med att försöka lära oss att ha tålamod.
"-Jag tänker inte tala om vad jag har köpt åt dig.
Men Paula sa att den här mattan kommer att passa bra till din soffa,
för det är samma färger i den!!!"..... !??!?!?... :o/
-Jaaaa, va bra mamma,,,det blir en spännande överraskning! :o))

Så jag tror att jag har det "benhårda" sättet efter min mamma!!! ;o)

Nej..så här blir inget hem städat , eller julklappar inslagna heller.
Så jag ska ta mig i morronrocks kragen och kamma till mig lite.
Sen vete f*n om jag ids nåt mer. ;o)

Ha en skön dag alla!

1 kommentar:

anise sa...

Men va fanken då...tjuvstarta med klapparna..ajbaja,så får man väl inte göra..du kunde ha väntat tills dom kom hem igen..hade vart kul att hålla både dom å dej på halster lite LÄÄÄÄÄNGRE...Hahaha vilken mamsing..så där kan det gå oops va??? sa jag vad du ska få nu..SKÖÖÖNT ATT SLAPPA I MORRONROCKEN NÅN DAG skippa kammningen va vild å vacker..
Pööööss på dej
Anise