fredag 2 december 2011

jag befann mig mitt i skottlinjen!


Ni ser katten här på bilden.
Igår hade det lika gärna kunnat var jag,
för jag kände mig lite så en stund inne på Rusta.
Varför??
Jo..jag ska berätta......

Vi gick in där för svägerskan skulle ha tillbaka pengar på några ljusslingor,
som hennes dotter hade varit in och bytt,
till andra som var billigare, men inte fått tillbaka pengarna.

Jag stod utanför vid kassan och väntade med Lydia, kompisen till Ullis dotter.
Så kommer en gammal farbror på ca: 75 vintrar och börjar packa in varor i påse.
Precis framför mig, ca 1 meter ifrån.
Så böjer han sig fram och SKJUTER SKARPT på mig !!!
Jag tänkte inte så mycket på det , utan bara lite sådär.."Det var ju välan fräckt", med ett leende.
Gamla har ju lite svårt att hålla tätt i div, packningar och så. ;o)
MEN...han laddar om och SKJUTER IGEN !!!!!
Och det är liksom inte bara ett skott , utan en hel hagel svärm  !!!
Och där står jag..PRECIS I SKOTTLINJEN!!!
Det smattrade och sprakade om honom, så jag bröt ut i asgarv och var tvungen att gå ut,
dubbelvikt, för jag bara dog!!!!
Jag skrattade så tårarna sprutade ur ögonen, hela vägen till bilen!

Tur att han hade byxorna på,
för gudarna vet hur det hade gått om det kommit material med också ?!?! :o))

Nu, mera kaffe!

3 kommentarer:

anise sa...

Skrattar så jag gråter..han kanske hade ätit ärtsoppa...njut av ditt kaffe och ha en toppendag..
Kram på dej
Anise

Marianne sa...

Hahahahaha,dagens bästa garv,tsss!Reagerade han inte själv ens,fniss?Tur iaf. att det inte var "lösa" skott ;-)
Läste din förra blogg och blev alldeles nostalgisk för Oil of Olay och mysk har jag en massa fina minnen av.Och Fenjal!Den doftar mamma för mig.Bodybutter fick jag nyligen av dottern och blev helförtjust."Moringa seed oil" Har ingen aning vad det är men den luktar otroligt gott.Idén med brickan snor jag rakt av,kanonbra!
Susar vidare....Ha en skööön dag,kram!

Paula sa...

jasså...jag trodde du svimmade av lukten =D