fredag 16 december 2011

Julbord "Mexico".


gammal julgrafik jag gjort

Så är vi inne på Torsdag, även om jag hade Fredag , men gubben tillrättavisade mig.
*Eller vare tvärttom??*
Det är tur att jag har honom ibland , för annars springer jag omkring här,
helt medvetslös om saker och ting.
*
Vi var och testade ut nya glasögon till honom igår.
Man måste ju kolla ibland hur man ser ut, när man blir äldre. .... genom glasögonen alltså.
Inga större förändringar hade han, men byter sina proggeresiva mot vanliga.
Det är lite svårt för honom att se, vad som händer där uppe,
ca:25 meter ovanför hans huvud, när han kör teleportern.
För när han tittar ut genom takluckan , så får han läsrutan mitt i synfältet!
Det är ingen "höjdare" för dom som ev, står i korgen högt ovanför hans huvud. :o/
Med lite tur, ska han hinna få dom innan Jul, trodde "optikerskan"!
*
Annars hände inte mycket igår.
Jag dras med migränen ännu, till och från, eftersom vädret inte behagar bli stabilt.
Vissa dagar värre, men inte så farligt idag, ännu...peppar peppar.
*
Ikväll ska vi på julmiddag med Benkes jobb.
Mat på Los Pepes...låter inte särskilt juligt, utan mer som en Mexikansk tacobuffe afton ?!!?
Och så får vi säkert Janssons Frestelse. *Yyyyyyäääääk!*
Då försmäktar jag ihjäl mig och svälter till döds.
Och till efterätt Saffransbullar! Då är det riktigt kört!
*stackars, stackars mig.* JAG VILL INTEEEE!!! :ó(
*
Japp...vi får väl se om det blir någon blogg imorgon.
Blir det inte det, då var mina farhågor sanna.
Nu ska jag gå och passa på att kolka i mig en massa kaffe,
innan slutet är här.
*Jag är inte pessimistiskt lagd. Jag har bara oftast en himla massa otur*
*
En skön dag till er alla!

1 kommentar:

gunsan sa...

Jasåminsann, frun gillar inte Jansson o saffransbullar;))

Men jag kan tänka mig att det fanns mycket smått o gott på den där buffén;))

kramizzzzz