torsdag 8 december 2011

Juletid, politiskt korrekt/inkorrekt?!?!


Jag blir mer och mer frustrerad ,när man läser om detta med
Svenska trdiotioner, seder och bruk´s vara eller inte vara.
*
Svenska skolan ser över om det ska tas bort Julefirande i svenska kyrkan för skolungdomar.
Att man ev, ska ha "kyrko gång" men utan religiös betydelse.
Då kan man ju undra vad vitsen är med att gå till kyrkan överhuvudtaget.
Samma med sommarlovs avslut i Svenska kyrkan.
Att få sjunga Svenska nationalsången.
Det ska också tas bort, för vi är ett "Mångkulturellt" land?????

Jag säger bar PYTTSAN vad vi är mångkulturella.
Vi ska bara vara politiskt korrekta, när det kommer till
ANDRAS traditioner, seder och bruk och förneka våra egna!!!!
Jag är visserligen inte religiös för fem öre.
Har nog aldrig haft så mycket till övers för gudar, allahor, buddhor eller what ever.
Men traditioner, seder och bruk!!

Och andra som kommer till Sverige, vill bo här och bli svenska medborgare,
får lika mycket lära sig att leva med det,
som vi måste anpassa oss efter deras sseder och bruk!!!
Jag menar,,,dom får ju ha sina sýnagogor och gapa och leva om.
Jag är skitkass på olika religioner, med det firas Chanukka,
och allt annat möjligt runt om i Sverige, utan att vi lägger oss i det.
VARFÖR i Jösse namn MÅSTE vi då ta bort våra egna seder och bruk???
Ska vi vara så mångkulturella att vi förintar oss själva???
SKA det bli fult att var Svensk, fira kristna högtider och lära våra barn,
alla våra seder och bruk???
Vad är det FRÅGAN OM??????

Jag har aldrig varit rasist, eller religions fientlig i den mån att jag lagt mig i sådan saker.
Jag dömer inte folk efter hur dom ser ut, eller deras tro.
Det är vad man gör, jag går efter, oavsett hudfärg, hårfärg, ursprung, religion och bla bla bla.
MEN, jag börjar känna en viss irritaion över att det ska tas plats från VÅRA BARN,
för att ge andras mer!!!

Våra politiker bör tänka om och sluta vara så politiskt INKORREKTA!!!
Annars slutar det med att Sverige trampar i de spår som en gång förintade
så många Judar, Romer m.m.
För man ser ju hur mycket plats SD börjar få.
Det bådar inte gott, för en Svensk framtid!
Ett "mångkulturellt Sverige"!

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Bra skrivet! Jag håller med! Blev så förbannad när disskusionen kom upp ang. nationalsången och skolavslutningar i kyrkan, så jag trodde jag skulle gå i taket!!

anise sa...

FY FAN VA DU E BRA!!!!!Sånt här går nog rätt många omkring och tänker...tänk om vi stog upp för våra RÄTTIGHETER som SVENSKAR nån endaste j-la gång...Nää nä då blir vi kallade rasister och det är väl helt sjukt..jag är INTE rasist jag heller!!! Men jag håller me dej i allt..
PÖÖÖÖSSSS

Tina sa...

Du är bara bäst kunde inte satt bättre ord på detta. Kramen är stor

Marianne sa...

Riktigt riktigt bra sagt och jag kan bara instämma i dina åsikter.Tittade ,fresten på debatt ikväll men blev så arg så jag fick byta kanal,grrr!Det är inte klokt nånting...dubbelgrrr Till dig...en kram för att du säger vad många tänker men aldrig skulle våga yppa ett ord om.