måndag 12 december 2011

klimakteriehockey och sånt...kommer inte på nån bättre rubrik.

på denna bildenn har jag bara lagt "ritat" lite med selection tool
och sedan lagt på "add noise", för att få fram glitteret.
Så har vi Måndag morgon igen och jag har varit vaken ett tag.
Druckit kaffe har jag gjort och surfat runt lite.
Ont i magen har jag , för jag fick otrevliga veckan igår.
När i hundan ska jag få gå in i klimakteriet!??!
Jag är ju för baske mig 47 och trampar in på 48 om knappa 2 månader.
Är det liksom inte dags att få sadla om till klimakterie häxa då???
Nääää...inte jag inte..jag får dras med pampers och blöjbyten i tid och otid än.
Aldrig blir jag stor....*suck*
*
I alla fall så var det hockey igår, som även icke klimakterie häxor får titta på.
Och ett litet plåster på blöjbytena var, att vi vann igen ! :o)
Före det var gubben snäll och bjöd mig på Kinamat!
Fritterade räkor med sötsur sås och kyckling i currysås.
Det var såååååå gott och mycket länge sen vi åt.
Också bra plåster på magont!
*
Före både hockey och gomaten, så städade jag här hemma
och fick golven skurade och mattor dammade.
Torkade av lite skåp och så också...bara det värsta.
Så det kändes skönt att ha fått det gjort.
Det varade iofs inte länge, för Kajsa blev som galen efteråt och rev runt med sin mat
och for fram som en tok, så pälsen flög i tussar, när jag var klar. :o))
Hon ville väl ha samma oordning som innan, så hon känner sig hemma. ;o)
Nåja...jag överdriver väl liiiite då...men ba lite.
*
Idag har jag tänkt ta lite tvätt, för nu börjar det samla på igen.
Och därmed önskar jag er alla, som tittar in,
en riktigt skön Dag!

4 kommentarer:

Paula sa...

Det där med lingonvecka dras jag fortfarnade med och jag är snart 52! Å var kommer all tvätt ifrån???
Mycket som är skumt! ;))
Ha en bra måndag!
kramar<3

♥ Carina ♥ sa...

Här går tvättmaskinen. Idag också! Denna evighetsgöra som aldrig tar slut. Fast jag kan tycka det är lite rofyllt att stå i tvättstugan och vika tvätt. Stryka däremot, det gör jag så sällan jag kan :)
Kramen

Anonym sa...

läste dina kommentarer på ab. Har inte Facebook själv. Så kunde inte kommentera där

men håller med dig! Det du skrev var vettigt

förstod aldrig varför de andra hetsade upp sig så. Antagligen för det är ett så känsligt ämne

men blev lite "PMS-varning" på deras attityd o sätt att skriva


Jag är av den åsikten att den utsatta kvinnan visst har ett eget ansvar, om hon råkar vara ihop m ett svin som slår henne. Hennes ansvar som vuxen människa, är då att se till o inte bli slagen igen. Ett alt (det enda kanske) är då att lämna gubbfan.


Alla pengar o resurser på att utbilda, borde gå ut till dessa kvinnor istället....att hjälp er själva. Gör er inte till offer. Blir du slagen. Ta ditt ansvar o ta dig ifrån den situationen. För gott.

En hamster som får en elstöt lär sig efter ett par gånger, "jag ger nog fan i det el-uttaget". Hamstern går inte tillbaka efter 13e gången o tänker: "naww vilket gulligt el-uttag. Jag får nog inte en stöt denna gången".


Handling - konsekvens. Eget ansvar. Sluta göra sig själv till ett offer


oj. Vad jag skrev nu.

Så känner jag iallafall


Ha en bra dag, o beklagar att din blogg fick ett långt inlägg nu pga en ab-artikel :)



MVH

Jonas

balboa77@hotmail.com

Disa sa...

Tack Jonas för din kommentar :o) jag förstår precis vad du menar och jag håller med. Det finns många olika sätt ta ansvar över sig själv först och även andra.
Det är så tröttsamt att läsa om kvinnor som misshandlas, när dom själva gör sig till offer och samtidigt slåss för kvinnors kamp, då det i själva verket mera verkar röra sig om att enbart göra mannen till syndabock, oavsett vad det gäller! Och just det där att folk INTE fattar att jag menar även åt andra hållet! Att män OCKSÅ måste börja stå för att dom blir slagna , för det ÄR mera vanligt än alla tror! Det är fler kvinnor som slår sina partners än tvärtom!!
Både hetero och homo!
Att man är 2 i ett förhållande och att BÅDA bär ett ansvar! Både för sig själva och för den andra.