lördag 3 december 2011

Lite rant idag också..

Go afton.

Denna lördagen har vi tillbringat med Robin & Johanna.

Dom kom hit inatt, efter att ha varit på fest.

Så vi har varit på stan och tittat runt.
Johanna hittade vinsterstövler, typ UGG´s.
Vi hittade en sån där "klätterställ" till Kajsa,
med klösstolpar och hyllor, samt en koja.
Lite nya leksaker blev det också till henne.

När vi kom hem igen, åkte Benke iväg för att se
brorsonen spela hockey.
Jag Johanna och Robin tog fram kartongen,
som jag samlat glas och div saker i till honom.
Sen ahr vi plockat ihop lite julpynt till Johanna,
för hon har inget hemma.
Så lite tomtar får hon med sig.

Vi har ätit korv och makaroner till middag.
Men Benke har inte kommit ännu,
så han får äta senare.

Jenny och Jonas var förbi en tväris,
men åkte hem för att fixa middag med.

Jag har städat lite och nu är jag gode sliten och trött,
så bara ungarna sett filmen klart, som dom hunnit påbörja,
ska jag chasa dom ur soffan, så jag får tuppa av. ;o))

Ha en god afton alla.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Låter som en riktigt trevlig dag och jag förstår att du behöver tuppa av :-) Här har det "tuppats" hela dagen,uruselt väder med regn o blåst,brrr! Nu laddar vi för i morgon och hoppas julskyltningen blir av och att Lucia äntligen kan krönas.
Ha nu en sköööön o mysig kväll,kram!

anise sa...

Men har du rantat idag oxå..kul med besök..ta och vila dej lite nu
Det ska jag göra...vi har varit och hjälpt dotra å måg.(dom bygger hus)så nu ska vi äta en sen middag och dricka ett glas vin...sen somnar man väl i soffan..
Kram på dej
Anise

ulrika sa...

Det är ju bara titta över. Längtar efter att få köpa en Hitta Nemo fisk. Clownfisk tror jag visst.Beredskap i helgen och har tråkigt, tråkigare och näst intill tråkigast. Ha en trevlig kväll