tisdag 6 december 2011

lite snö, sofföverdrag och sen...


min gamla vintergrafik


Morron.

Nu har det kommit lite snö hos oss, så det är vitt på backen.
Får se hur länge det får stanna?
Men det blir mycket trevligare ute, då det lyser upp lite granna,
i det kolsvarta mörker vi annars har.
*
Gårdagen hann jag inte blogga alls, för jag tog itu med nedre våningen.
Tog fram dom svarta överdragen till soffan igen,
för även om jag helst vill vara utan, så är soffan så ful, så det går inte.
Jag sydde fast på några ställen, så man slipper det där att den sjasar loss.
Det tog sin lilla tid, för jag hade en Kajsa som skulle vara mellan "barken och veden",
hela tiden och gjorde ett skitjobbigt jobb, ännu skitjobbigare. :o))
Så till slut var jag tvungen att slå igång dammsugare och låta den stå på,
så jag skulle få det gjort innan års skiftet!
Kajsa gillar ju inte den !! WIIIHOOOOO!!! Vad fort det gick sen !!!!
Tack gode....?!?! ... Tomten, för dammsugaren..
( jaaa..va fasen, jag tror inte på Gud)
*
Sen var det dammtorkning och dammsugning,
men sen var klockan så sent att jag inte hann skura.
Inte hann jag med tvättstugan heller.
Då kan ni gissa lite hur lång tid det tog med överdragen och Kajsa. ;o)
Så dom 2 , har jag tänkt ta idag och sen blir det nog ev, gardin byte i v-rummet.
Tänkte inte byta där alls, men känner ändå att det skulle vara trevligt med lite
annan färg än bara svart & vitt.
Och sen är det ju mycket roligare att byta tillbaka.... om man orkar.
*
Robin är så nöjd med att ha tv:n,
för nu får ju han sitta med Wille och se adventskalendern!! :o))
Han var förbi igår efter skolan och hämtade några saker dom glömt.
Så jag skickade med strömkabeln till tv:n också för den tog ju han loss,
när dom skulle bära ner den från vårt sovrum,
så dom fick ta en från datorn tills vidare, hemma hos Johanna.
*
Japp...Och imorgon bitti, ska jag iväg och lunga röntgorna...
runga löntgorna...RÖNTGA LUNGORNA !!!
Sen blir det julklapps shopping.
Gubben har tatt ledigt från jobbet för att följa mig,
så vi passar på att göra bort resten efteråt.
*
Nu...ska jag sätta igång med att få något gjort.
Hur långt jag kommer, får dagen utvisa!
***
Ha en skön dag alla!

5 kommentarer:

jacessan sa...

Äntligen en blogg. Väntade hela dagen igår! Hoppas löng runken går bra i morgon :) puss

♥ Carina ♥ sa...

Här har också kommit lite snö som lyser upp lite. Det blir ju så mycket ljusare och finare med lite snö :)
Vad flitig du var igår. Kanske läge för en lat dag idag :)
Kram och godmorgon!

Marianne sa...

Jag blir mer o mer imponerad av din energi och ditt fixande.Själv ställde jag fram dammsugaren i söndags å där står den kvar som ett dåligt samvete.Jag väljer nog ändå att putsa om ( suck) fönstren idag.Dammråttorna försvinner nog ingenstans under tiden,tsss!
Ha en riktigt fin dag,kram!

anise sa...

Hallo där..här är det yttepyttelite lite snö...iaf lite ljus i mörkret..men herreminje vad du donar..med hjälp av Kajsa..haha.hon hade säkert jädrans kul innan dammsugen kom fram..ta det lilla lugna nån dag ..kanske imorrn då...eller kanske inte..för då var det ju rung lönken..OCH JULKLAPPS shopping...men va f-n vila kan man ju göra när man blir gammal..
PUSS Å KRAM PÅ DEJ
Anise

Anonym sa...

Va ere för bark o ved du har i soffan undrar jag, konstigt.

Lille jag