tisdag 13 december 2011

Lucia tåget sågs och hördes :o)


Näää..nu skriver vi om nåt annat mer vanligt.
Det är inte roligt at börja en Lucia dag med en så trist blogg, som jag gjorde.
Men det kändes som att jag var tvungen att skriva av mig.

Jag har lyssnat på Lucia tåget här på morgonkvisten.
Det var så vackert!
Och gubben hade kokat kaffe klart till mig , så det fanns när jag kom ner! :o)
Gulle han!
Han ringde också vid 6:30 tiden, för att se till att jag inte skulle missa Lucia.
Jag vill ju så gärna se det, varje år, för missar jag det, så tappar jag en del av julkänslan.
Fast det var ju mysigare när ungarna var små och jag tvingade dom ur sängen för att se det med mig ;o))
*
Happ...idag ska jag nog ta och tvätta lite, för det har börjat samla på igen..... :o} *he he.
Jo, jag skulle ju göra det igår...Meeeeen så gjorde jag ju inte det! {:o/
Nä, jag satt i datorn nästan hela dagen, för jag kände mig så slö.
Annars drack jag kaffe eller lekte med Kajsa & gluttade på TV.
Ont i magen och huvudet hade jag ju. Migränen kommer ju alltid som ett paket på posten,
som man inte vill lösa ut, när otrevliga veckan kommer.

Så, för att ta itu med det jag skulle, ska jag ta och lyfta röva ur stola
och sätta igång. Annars kanske den här dagen slutar likadant som gårdagen.

Sanktaaaaa Luciiiiaaaaaaa!

3 kommentarer:

anise sa...

Först vill jag bara säga nåt om kvinnomisshandel inlägget..Du har så rätt..man får nästan aldrig höra om att män oxå drabbas av våld..INGEN ska behöva bli misshandlad...men jag har alltid ansett..1 smäll och det är bara att lämna förhållandet..
SEN till det trevliga Luciainlägget Det gäller att hålla traditoner vid liv även sen ungarna flygit ur boet..idag hade jag turen att ha mitt ena barnbarn här så det blev lite extra mys..sen har jag oxå turen att ha en gullgubbe som fixar kaffe åt mej så jag kan Vakna till liv lugnt varje morron..Guld värt!!Jobbigt med veckan,själv slipper jag den nu förtiden,men det är annat som startar i kroppen istället..så har vi det vi kvinnor..är det inte det ena så...fy vad det är synd om oss'blink,blink;o)hihi..lycka till med tvättandet idag nu.LER..känner igen mej själv..vissa dar fastnar man i tangentbordet..
PÖÖÖSS & KRAM OM DEJ
Anita

Ann sa...

Hej Disa!
Visst var Lucia tåget fint. Härligt när man sitter där med kaffe och myser.
Ha en fortsatt bra Luciadag.
Kramar

Camilla sa...

Ja..det är allt för lätt att man fastar vid dator. Men som jag bruka säga...det som inte görs i dag kan göras en annan dag ;)
Hoppas att huvudet och magen känns bättre nu.
Kram på dig!