söndag 4 december 2011

men , hur orkar jag????

Sådärja.

Idag har vi gjort en god gärning igen.
Sonen och flickvännen har fått ta hem vår 42 tums TV , till Johannas lägenhet, så nu kan dom se andra kanaler än bara 6:an och Sjuan.
Vi körde hem dom med alla grejer och Jenny & Jonas tog tv:n i deras bil. Så vi hjälptes åt sen att diska ur porslin och så.
Och med gemensamma krafter drog vi en liten städning också,
så dom inte hade så mycket kvar sen, eftersom klockan hann bli ganska mycket, innan dom fick komma hem och hinna allt dom skulle.
När vi åkte, hade dom kvar sovrum och Willes rum att städa ur och ställa fram Julpyntet.

Väl hemma, tog jag in vår gamla tjock-tv i sovrummet igen,
så jag har något att somna till. Den duger gott åt mig , tycker jag.
Så länge den funkar finns ju ingen anledning att byta ut den heller, även fast många tycker att tjocktv:ar är så ute och byter fungerande tv-apparater bara för att.

Bytt rent i sängen har jag också hunnit och städa av övervåningen.
Men nu orkar jag inte ta nedre våningen idag, utan kör den imorgon.
Börjar kännas i rygg,axlar och övriga kroppsdelar att jag gjort mer än jag egentligen mäktar med.
*Kommer nog att komma surt efter nu.*

Hockey ikväll och risgröt ska kokas. MUMS vad jag är sugen på det!!!!

Hoppas alla har en skön Söndag.

1 kommentar:

cw sa...

jag blir varm i hjärtat:) så snällt av er att ge dem platt-tv:n. I stugan har vi två tjocktv och de får vara kvar till dess att de lägger av. Så länge de funkar så får de duga.
Ha det gott KRAM KRAM