onsdag 14 december 2011

Mig kan man inte lita på.



Så har vi ramlat in på Onsdag i denna veckan.

Vaknat med migrän idag också, som igår och knaprar piller till frukost.
Vädret åker ju upp och ner, värre än en berg och dalbana.
Från många minus till en massa plus och sen fryser det på igen och lämnar ännu
mer stenhårda högar och ojämn mark, samt isbana.
Gå ute nu , är förenat med livsfara.

Jag gjorde slingor i håret igår kväll....
Eller,,ja..slingor och slingor. Det blev ljusbrunare fläckar på huvudet.
Fint........?!?!?.....blev det inte. *suck*
Får nog göra om och göra rätt. Men mörkare ska jag banne mig inte färga mer.
Det gråa växer fram så fort och så ofta orkar jag inte färga!
Min goda tanke är ju att ljusare slingor får det gråa liksom att "smälta" in mer naturligt
och sen får det sakterliga ta överhanden...tänkte ju jag då...
Men det blir oftast inte som jag tänkt...praktiskt taget aldrig, faktiskt !
Ja, ni kan ju bara ta tvätten som exempel! ;o)
"Mycket snack, men lite verkstad" typ.

Appropå tvätten..Jag HAR faktiskt tvättat alla badlakan och så.
Och idag är det tänkt att jag ska ta kläder....tänkt,,var ordet.
Jag hävdar å det bestämdaste fortfarande att , det är tanken som räknas! :o|
*
Annat jag borde göra är att bädda och städa uppe också.
Börjar ju vara ett tag sen igen, det med.
Meeeeen, så gör jag ju sällan det jag borde också.
Det är inte klokt, egentligen, att jag ens lyckas hålla en oordning här!?!?!?
*
Nehe..nu ska jag gå , eller så sitter jag kvar och surfar lite.
Men göra annat än att svamla här.

Ha en skön dag alla!

P:S. Min mamma ringde alldeles nyss också och frågade efter min dotters adress....
Tror ni det hjälper att säga att hon bor i det gröna huset, det långa, nere vid Myrängen? D:S
* Inte ens det vet jag! Men jag hittar dit! :o} *

7 kommentarer:

Marianne sa...

Migrän måste vara hemskt att ha,brrr!Jag tycker att du ska lägga alla sysslor på is idag och pyssla om dig själv,städa kan du göra en annan dag...så dé så!
Krya på dig,kraaaam!

♥ Carina ♥ sa...

Haha, jag tänkte rätta dig nu och säga "halååå!! det är ju bara tisdag" men som kom jag på att du har rätt! Det är onsdag!
Gahh!! var tar tiden vägen??
Morrn morrn!

anise sa...

Stackars dej..har aldrig haft migrän,men kan tänka mej att det är förjä...gt..Så du försöker bli "BLOND" nu..hihi..inte lätt med slingor om du är mörk från början..problems med att dölja vårt silver hela tiden..gubbsen dom har minsann det lätt med sina "tinningarnas charm"..Men ta det lugnt idag och vila..det man inte gör idag...görs en annan da..
Kram på dej
Anita

Tina sa...

Du har så rätt . Gör du ljusa slingor så får du en naturligare övergång till det grå.
Du jag är lite avis på dej för du har ju julväder. Här bara regnar och blåser det ju :-(
Kram Tina

gunsan sa...

Hejsan, tänkte jag skulle knacka på o kika in hos dig, vilken mysig blogg du har, blev väldans intresserad av "Enkla blogtips", dit tänker jag smita nu;))

kramizzzz

Camilla sa...

Och idag är det torsdag.
Full fart mot helgen.
Hmm...fast jag ska jobba :)
Hoppas att ditt huvud känns bättre nu. Och att du idag får en godare frukost än piller ;)
Jag skulle vilja se ett bildbevis på färgnings resultatet :)
Kram på dig!

Night Lady sa...

Hej Disa..
Ja du slingor vill jag också ha men man behöver hjälp och jag har ingen som har lust antar jag så synd att du bor så långt ifrån annars kunde vi göra på varann..

Vinter ja det får jag ha på vykort eller titta i datorn känns rätt trist sol och varmt eller ett evigt regnande det är vad vi får nu trist..

Önskar dig nu en fin fjärde advent kram på dig Night Lady