fredag 2 december 2011

räddningsakuten...



Läste dotterns blogg idag, där hon var så ledsen för att hon inte hann med allt hon skulle.
Hög gravid och tjock och otymplig, som hon är och hormonerna utanpå kläderna.
Jag ringde henne och hörde att det var allt värre än vad det lät som i bloggen.
Hon STORTJÖT i telefonen.
Så jag kastade på mig kläderna och rusade iväg , som den framfalls kamel,
jag känner mig som.

Vad var då problemet ?
Jo, hon har inte hunnit julpynta och städa.
Hon ska snart föda och visste inte var hon skulle hiva hunden, när det dags.
Vilken jag ju redan sagt att jag skulle ta hand om.
Men när det är "världens-mest-syndaste-om-tjockaste-gravida-kvinna", man kan vara,
så glömmer man sånt och lipar lite mer, över all världens sorger & bekymmer. ;o)
Jag grabbade tag i skrotungen och kramade om henne , samtidigt som jag småskällde lite på henne,
för att hon inte ringt och bett om hjälp tidigare och att hunden ska till mig.
Så var det problemet ur världen.
Sen kavlade jag upp ärmarna och satte igång med att städa.
Vi dammtorkade, dammsög , skurade golv och fick fram julpyntet,
som vi hämtade nere i källaren.
Och så var även det problemet ur världen.

Så nu kan "världens-mest-syndaste-om-tjockaste-gravida-kvinna",
bekymra sig om mer världslia saker såsom,,"vad ska vi ha till middag?"
Och den här mamman ska gå och tuppa av i soffan en stund.
Sen kanske jag orkar städa hemma också.
Om inte annat flännar jag en skvätt jag med och gör det imorgon istället ;o)
Men först..mera KAFFE!


4 kommentarer:

Ann sa...

Jisses du har att göra. Men visst ställer man upp för sina barn. De är de dyrbaraste man har.
Försök koppla av i helgen, om du kan.
Hoppas du får en fin andra advent.
Varma kramar

Paula sa...

hahaa...jag menar buuhuu...har inte fått upp granen än...kommer aldrig hinnaaa :´(

*snyffft*

Maya sa...

Räddaren i nöden ..Disa ♥
Ha en underbar lördag!
Kram Maya

Doris sa...

Underbart att ha en sådan Mamma som dig ! Det gjorde du bra !
Önskar dig en skön Andre advent, kram.