torsdag 5 januari 2012

"Alla har rätt att skaffa barn"

Återigen en sak jag INTE håller med om.

Igår läste jag t.ex om en mamma som satt och körde bil.
Hon hade 2 barn i säten och ett i famnen som hon AMMADE medans hon KÖRDE!!!!
Slutresultatet blev att hon körde in i ett annat fordon.
HON ska INTE ha barn!!!
Hoppas dom tar dom ifrån henne.
Man har ALDRIG SÅ bråttom någonstans att man inte hinner stanna,
för att amma ett barn och riskera livet på allihop plus andra trafikanter.
Helt klart oförlåtligt, enligt min mening.

Ett annat par som jag också blev förbannad på igår, var dom som var med i
( visades på tv4 fakta)
Paret hade fått en flicka med samma sällsynta sjukdom som Jono.
Visst förstår jag chocken att uppleva något sådant
och att det blev traumatiskt för dom alldeles i början när barnet var nyfött.
Att smälta något som man aldrig kunnat drömma om , för att man aldrig ens vetat om
att något sådan existerat.

MEN!!! Att sitta och säga inför flickan hur jobbigt det var.
"Nästan som att förlora en nära anhörig som dött".....
Hon är ju för fan inte vanskapt i HJÄRNAN!!!
Hon FATTAR ju vad ni säger, även om hon är liten!
Man säger INTE sådant inför barn, förrän dom är stora nog att förstå
chockupplevelsen, men att man är älskad ändå.
Nu hör hon föräldrarna sitta och säga hur jobbigt det var att komma hem med henne
och där står hennes yngre "normala" syster brevid, tillsammans med resten
och ingen säger något liknande om systern.
Stackas stackars liten flicka.... :´o( Jag ville bara åka dit och hämta henne därifrån.
Jono ville ju också gråta...för han förstod ju föräldrarna, samtidigt som han
antagligen liksom jag, tänkte på den lilla flickans känslor,
som måste ha gjort ont, trots att hon var liten, att höra mamma och pappa
säga att..."det var frutkansvärt jobbigt..som om någon hade dött".

Att människor beter sig som idioter mot andra...
Det kommer man aldrig ifrån.
Det finns bra och mindre bra mammor och pappor.

Men...en del förtjänar verkligen inte att få bli föräldrar!

1 kommentar:

cw sa...

åh Disa… jag instämmer. Jag måste se det där programmet och jag tycker du skriver så bra…. vi tycker så lika om mkt:) kram på dig