lördag 14 januari 2012

Bättre sent än aldrig...


fin bild, från allposters
Jag glömde ju för tusan stövlar berätta att...
Vi köpte ju hem en skinka igår, jag & guben.
En färdigkokt, som jag bara griljerade, för enkelhetens skull.
Ni som läst här förr, vet ju att vår skinka blev totalt misslyckad och smakade sur disktrasa,
så vi har ju som inte fått någon skinka alls.
Men så igår slog vi till och köpte en räkel.
GOTT, som tusan var det!

Men idag blir det nog pannkaka till middag,
för det blev jag så sugen på när Tina skrev att dom skulle äta det,
härom dagen.
Så därför köpte jag hem även ägg igår.

Nu har jag röjt av hemmet och ska gå ner för att stoppa in nästa tvätt.
Sen blir det lite latamajan ett tag.

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Här går också tvättmaskinen varm idag. Har landat en stund i soffan nu efter en härlig promenad. Solen skiner, tyvärr lite blåst, men ändå ett härligt väder :)
Hoppas du får en fin lördag!
Kram

Tina sa...

Vi köpte en sån där färdigkokt i fjol men vi tyckte den var för lite kokt. Tur din var bra. Man måste ju bara ha ätit macka med julskinka :-))
Hoppas ungspannkakan blev bra. Jag gör så att jag lägger bacon i en liten långpanna och steker det förts. Sen häller jag på smeten. Skitgott :-))
Ha det gott resten av lördagen nu.
Kram från Tina

Disa sa...

Tina: Exakt så brukar jag med göra.. Men det bidde ingen pannkaka :o(
Måste köpa ny elvisp, för skålen till matmixern rymmer inte tillräckligt för en pannkaks smet!

Tina sa...

Du ska du köpa nu elvisp så köp OBH Nordica den som har TRE vipar. Den är snabb och skitbra :-))