onsdag 11 januari 2012

Dags rapport, från hemmet med omnejd.


Det går inte föra över bilder från datorn så jag tog en från min grafik sida :o)
Och den passar ju för det är kallt och snöigt idag...också.
*

Japp..dagen har börjat...så även för Kajsa...
Med ett vääääldigt höööögt och enerverande jamande hela tiiiiiden!!
Direkt på morron, före mat och efter mat och ....hela tiiiiden!! :o|
Och rastlöst rusande fram och tillbaka, överallt.

Så nu, när gubben åkte tillbaka till jobbet efter lunchen,
så ställde jag ut henne på altanen, så hon får fortsätta sitt utforskande.
Nyfikenheten måste ju bara få ta över rädslan.
*
Själv har jag tänkt ta av svarta sofföverdragen
och byta gardinerna till dom svarta med beiga bambumönstret på.
Passar bäst till soffan, eftersom den är beige.
Eller så tar jag bara dom beiga hissgardinerna jag sydde.
Men det vita ska bort i alla fall, för den här gången.
Måste göra något, för jag blir så stum i kroppen,
när jag bara tar de sedvanliga städningarna.

Skulle ju kunna gå ut och gå,
men så får jag ju sådan värk i höfter och knän, när jag måste spänna mig då det är halt.
Så då blir jag ju liggandes ännu mer.
Bättre på somrarna med utelivet och röra på sig.
Så jag får försöka hitta på att göra inne istället , som kräver lite extra.
Och det får ju ta sin tid om jag nu inte skulle orka klart idag.
Men det gör jag nog.
Brukar ju inte vilja avsluta det jag påbörjat.

Nåja...nog om det...
Ska man börja förklara allt i detaljer, så räcker inte internet till.
*
Näpps..på me paltorna och sätta igång.

Men först...mera kaffe!

2 kommentarer:

anise sa...

Jojo..nu har söta Kajsa fått smak på utelivet..kan tänka mej att matte känner det lite som att ge sin lilla onge lite mer frihet att upptäcka världen där ute..Har inte heller kommit åt att publicera bilder från datan..verkar som Blogger strular en del nu..
Kramåpöööss

Västgötskan sa...

He he! Mycket lösa trådar. ;-)
Klart att Kajsa ska ut. När nyfikenheten tar överhanden kommer hon att tacka dig! :-)