söndag 1 januari 2012

Den första bloggen, på den första dagen, av det Nya Året!



Så har det nya året inletts och det här är första bloggen,
en av många nya, att skriva!
*
Mitt nya år, inleddes i säng, med tv-tittande och en trött gubbe,
som kom hem vid 22:30 snåret.
Nykter var han, även om han druckit lite.
Men som sagt, trött, så han somnade som vanligt ganska omg, då han fick huvudet på kudden.
Jag var också trött, men det började smällas raketer , så ini bomben,
alldeles utanför huset, så det lät som att dom exploderade inne i sovrummet.
Först var jag lite irriterad, men började snart tänka på dom som lever i krig.
Tänkte att: -Så här har dom det, varenda dag, dygnet runt och ännu högre.
Så vad spelar några timmar om året för roll ?!?!

Kajsa var inte rädd i början , då det startade, men blev nog senare.
Fast det såg ju inte jag, eftersom vi sover uppe.
Men det överlevde hon.
*
Idag ska jag göra det sedvanliga.
Dammsuga lite och försöka orka ner i tvättstugan.
Annars blir det nog en slappar dag.
*

Hoppas ni alla haft ett trevligt avslut och får en fin första dag, på det nya året!
Och att alla ni bloggare, där ute, får något roligt att berätta.
*

Nu ska här kokas riktigt kaffe, istället för neskaffet, jag tar först på morgonen.
Vilken för övrigt började för någon timme sedan.
*Mot Köket!*

1 kommentar:

anise sa...

Jajamen..Nytt År nya inlägg att skriva..ser fram mot ett bra år..här var det oxå alldeles galet mycket raketavfyrande..den sista idioten skickade iväg några raketer 1/2 3 inatt..Jag hoppas det blir förbjudet!!
KraaaamenÅPööööössssen