lördag 14 januari 2012

Det var såååå nära...men...



Vicket väder vi har!!!

Solen skiner och det är bara -10 grader ute.
*
Jag klädde på mig och tog med Kajsa ut och lirkade med henne
tills hon vågade gå ner för trappan själv .
Sen for hon snabbt under altanen, men där kan hon gott få vara
eftersom det är tryggt och hon varit där förr.
Huvudsaken är att hon lär sig vara ute, sen får resten komma i den takt
hon känner är lämplig och hon är redo för nya utmaningar.

Jag lämnade henne ett tag och gick in för att komma igång
med städ och så..men har inte hunnit längre än att ta ner tvätt från tvättstugan
och vika bort den i skåpen, samt att jag stoppat in sofföverdragen i maskin.
Nu blev ju dom liggandes på golvet där nere och det är ingen ide´att ens
börja städa , innan det är tomt igen.

Sen ställde jag mig och tittade på resten av förödelsen i dom andra rummen.
Suckade tungt och gick upp igen, för det är så övermäktigt just nu att ens orka börja.
Får ta det närmare mot våren, för det är ju en hel del man kan köra på tippen där nere.
*
Skurat upp badrummet har jag i alla fall och fått in rena badlakan.
Och nu, när jag hämtat in Kajsa igen, ska jag sätta igång med den sedvanliga avröjningen
på våningen vi huserar mest i och drar fram.
*

Inga kommentarer: