onsdag 4 januari 2012

doktorn ringde....


Happ..
Jag och gubben satt vid köksbordet när han var hemma på lunch.
Då säger han att jag borde ringa VC och höra om lungröntgen svaret.
Precis som han sa det, så ringer telefonen och det är läkaren!

Jag har ärrbildningar på lungorna och kommer att få en kallelse för att göra
blåstest och se om det är Kol.
Då kommer det ju bli prat om att sluta röka.

Jag har gått och funderat runt det där idag.
Sluta röka...då måste jag sluta med kaffet också.
Och vad fanken har jag då kvar??
Ett skitboring liv, där jag går hemma dag ut och dag in och får inte ens röka eller dricka kaffe!??!?!
Näää...det känns inte alls intressant!
Jaja,,tänker väl ni, är det bättre att måsta ha syrgastub då??
Nää. Det är det ju inte...
Men det är väl nåt jag får ta den dagen.
Jag känner just nu i alla fall
att kaffe och ciggen är ju min lilla ljusglimt..mitt lilla brejk i vardagen.

Nåväl..vi ska väl inte springa händelserna i förväg.
Men...nog fanken kommer det bli surt utan cigg.
Jag kommer inte att klara det.
Och det är ju för att jag inte vill!

6 kommentarer:

cw sa...

Jag förstår dig… men invänta testet och låt tanken mogna inom dig.
Kram

Anonym sa...

Ta inte ut olyckorna i förskott för jag har också ärrvävnad på enlunga och fick förklarat det med att jag haft obehandlad lunginflammation. Så att du skulle ha kol är verkligen inte säkert...Dom gillar att skrämmas lite tror jag,hmm?!Så ta,t lugnt,ta ett bloss och en god kopp kaffe!
Kram!
Marianne som alltid glömmer att logga in,suck!

Disa sa...

HAhHAaa..Marianne..du är för härlig. :o))
Jo, jag misstänker också att det mer kan har att göra med något sådant, eftersom jag aldrig varit storrökare, men fibron påverkar ju även lungor, samt att jag haft lunginflammtiom förr som jag drogs med ett tag innan det åtgärdades.
Samt att jag misstänker nån form av allergi/astma mot div djur.Katt, möss, kanin och så. Gjorde ju test och det var "ofullständigt " eller vad hon nnu sa..men att man inte kunde utesluta allergi.
Och Eva..du finns alltid som en axel att luta sig mot, när man behöver bli förstådd. :o)
Tack tjejor!
Kram till båda två!

♥ Babbi sa...

Jag föstår dig..men som redan sagts..ta inte ut nåt i förskott. Att dom vill kolla KOL är ju just för att du är rökare..därmed inte sagt att det ÄR det. Jag hade en envis lunginflammation för några år sen som inte ville ge sig så jag fick göra en undersökning och utredning för KOL...men jag hade inget sånt. Kram

Tina sa...

Ta det lugnt du som sagt var. Ta inget i förskott nu.
Jag har själv slutat röka för många år sedan och jag erkänner att röksuget har inte försvunnit än. Kan bli så attans röksugen så det är inte klokt.Men jag vet att skulle jag ta en så sitter jag där igen. Men jag dricker mer kaffe nu än jag nånsin har gjort du :-)) Ja ingen kan komma och säja att det är lätt att sluta röka. Men som det är nu så är jag glad jag gjort det. Vet du jag var så dålig det sista jag rökte men röka skulle jag. Hängde över köksbänken och rökte gjorde jag. Jag tyckte ju det var gott ju och ville inte alls sluta :-(
Kramen på dej

Disa sa...

Tack Babbi & Tina ! :o) Hur det än blir, så kommer det ju att vara ett svårt beslut. Man får ju bara vänta och se. Kram på er!