lördag 7 januari 2012

en seg dag idag...


gammal grafik
Det är lördag idag, även om jag tycker att det känns som Söndag.
Segt och långtråkigt, sådär..ni vet.
Man vill massor, men orkar inget.

Fast vi har varit och skjutsat Jenny till Barnens Hus , där hon köpte en SnorFrida.
Jo, ni läste rätt, en SnorFrida.
Man använder dom till att suga ut snorslem ur näsan på spädbarn.
Lille Milton har ju blivit så förkyld.
Sen åkte vi förbi Johanna och Robin inne i stan, för dom har kommit hem från GBG nu.
Och dom ville ju se lille Milton dom med.

Innan vi åkte, var jag och gubben och skottade igen.
Jobbigt är det, men man måste ju.
Och idag tog jag på altanen för det hade inte kommit så mycket att
man inte klarar det för hand, men tillräckligt för att jag ska ta stryk av det.
Benke tog den stenhårda plogkanten som alltid lämnas framför infarten.
Det var knappt att slungan orkade genom.

Ja..så lite har vi ju gjort...men inte sånt jag vill...
Bortsett att få se lilleman då och träffa Robin som kommit hem.
Det vill man ju !

Ja..det är vår dag , så långt.
Nu blir det mera kaffe.

Ha en skön dag alla!

5 kommentarer:

Babbi sa...

OMG...har du så mycket snö att du måste skotta?! Här är bara några cm..men det ligger kvar i alla fall..för nu. Ibland är man seg fast man inte vill och då är det bara att gilla läget! Kram

Disa sa...

Jorå, här har det kommit en del. Men det är fortfarande mycket lite mot för tidigare år vid samma tidpunkt. Så än är vi inte helt insnöade ;o)
Kram

anise sa...

Tat lugnt..slit inte för mycket med skoveln..vi slipper än så länge
Ps jag böi teckensnitt och vips kom mina Å tebax..konstigt för en del verkar ha sett dom hela tiden
Tackelitack för att du skrev om det
Kraaamåpöss

anise sa...

böt inte böi

Tina sa...

Hos dej var det vinter ser jag.
Här har vi inte sett det vita än och kvitta kan det för jag orkar inte skotta.
Ha en fortsatt bra helg nu. Å du ta en lat helg den här :-)) Kram