söndag 15 januari 2012

går och går...


sparad bild från nätet.
 Klockan går och närmar sig imorgon för varje tick och tack..... och varsågod...eller nåt , som går?!
Vad är det imorgon?

Jo, det ska jag berätta...
Jag ska ju gå och göra spirometri testet och kolla upp lungkapaciteten.
Men inte har jag köpt alla dom mediciner jag inte skulle få äta och vad dom nu var bra för,  innan jag kom dit... :o/
Hoppas proverna inte blir missvisande bara för det då .. ;o))

Hoppas också att det inte är så kallt ute imorgon, eftersom jag ska gå.
Det är inte så långt...tar ca: 5-10 minuter att gå dit.....för en frisk.
Men jag ska gå 20 minuter före, så jag inte behöver stressgå, för då kackar både höfter , rygg och ben ihop. Sen blir jag liggandes i någon snödriva resten av dagen och det är jobbigt, för att inte säga pinsamt  :o/
Jag har ju inga termobrallor och då fryser man om skumpen..
och det har jag mycket av så då fryser jag massor.
Annars är överflödet av skinkor bra, för det är dom som får igång bena , när dom slår emot baksidan av knäna efter jag tagit några steg..så gåendet sköter som sig själv sen.

Den här Söndagen är väldigt seg och grå, mot för gårdagens soliga fina dag.
Har inte orkat göra just nåt mer än plocka undan disk ur maskin och fylla med nytt.
Känner mig dassig som fasen och det fattas väl bara att jag ska bli sjuk, lagom till imorgon.
Men jag tänker gå ändå, så jag får det bortgjort.

Kajsa har gjort lite framsteg med utevarandet..
Hon har vågat gå ner för trappan själv och krypa ner under altanen...
(där känner hon ju sig trygg än så länge).
Tre gånger har hon gjort det och hittar ut genom rastret...bara man går ner och visar att hon måste komma fram samma väg upp, som hon går ner...för hon kan inte komma genom altangovlet bara för att man står där uppe och lockar på henne, som hon ännu tror. ;o)

Framstegen gäller dock inte jamandet riktigt... Jag kan fortfarande inte gå någonstans utan att hon sitter som ett frimärke runt fötterna , eller jalmar högt och enerverande, annat än när hon sover hårt. :o/
( absoluta nackdelar, som jag INTE gillar med div kattraser,
däribland Skogkatt, som jag aldig velat ha just därför och klättrandet och racen dom får
)
Men annars blir racen inte lika intensiva och inte heller lika ofta som förut.
Och när dom blir som värst, så åker hon ut :o))
I övrigt försöker jag ignorera henne så mycket som möjligt, så hon lär sig att hon måste inte ha och får inte uppmärksamhet  hela tiden.

Japp...
Det var det om det....

Längtar till imorgon samma tid..för då har jag gjort testet och har förmodligen svar också?? Vet ju inte hur länge det tar innan man får det...och jag brukar ju inte få dom inom tiden som ges heller utan får ringa för att höra om det kommit något svar överhuvud taget, ytterligare flera veckor senare .

Nu blir det mera kaffe..

Ha en skön eftermiddag  alla!

5 kommentarer:

Babbi sa...

Det kommer att gå jättebra och du kommer att få bra svar! Japp så äre...! kackar!!? För mig betyder det bajsar vilket i sin tur gör att jag tycker att dina höfter etc uppför sig väääldans märkligt hahaha!

cw sa...

jag håller tummarna fär dig i mrg. Det kommer att gå bra… precis som Babbi skriver /KRAM

Disa sa...

HAhHAaa...Babbi...kackar ihop är att dom trasas sönder. ;o))
Men,,vi använder också kackar till bajs, men mest bara med småbarn..annars heter det skiter . :o))

Kram till er båda, Eva och Babbi!

Tina sa...

Lycka till i morgon nu Disa. Det kommer att gå skitbra ska du se.Uttrycket "kackar" har jag aldrig hört. Nu har det fått två meningar då :-))
Kramar OM

Joormen sa...

Håller tummar för dig