torsdag 5 januari 2012

Rolig historia...

Har ni märkt hur rasismen har kommit att föras över från de svarta till muslimerna?

Jag har en väninna som är muslim och hon har många
gånger berättat hur tufft det har blivit för henne efter 9/11.
Jag har ju alltid trott att hon har överdrivit.

Men så var vi ute en kväll jag och min väninna
och hon var som vanligt klädd i sitt ninjatält.
Det här var ganska sent och vi stod och väntade på en Taxi för att åka hem
"minding our own buisness" liksom.

Så kommer en annan kvinna gående på andra sidan gatan
och får syn på mig och min väninna.
Hon stannar upp och skriker "- HEEEJ...du där..kom hit och be om ursäkt!"
Jag fattade ingenting och undrade vem det var hon skrek åt!??!
"- HEEEJ...kom hit och be om ursäkt NU!!! "...skrek hon på nytt.
Jag och min väninna tittade bara på varandra och skakade på huvudet,
lite som..vad är det för fel på henne...typ.
Så kommer denna kvinnan med arga steg tvärs över gatan...
stannar framför min väninna och pekar med fingret upp i ansiktet och säger..
" Be om ursäkt för 9/11 , precis HÄR och precis NU"

Jag tappade hakan och bara stirrade på kvinnan och väninnan helt stum i några sekunder.
Sen besinnade jag mig igen...och sa...
" Oh herre gud...!!!"
"OOHH HERRE GUD!!! !??!?! !!!!

"Var det DU?????"



*fritt översatt av mig, taget från Comedy Club.
*"ninjatält" har jag lagt till själv för jag minns inte vad den kvinnliga ståupp-komikern sa.
P:S var tvungen ändra rubriken, så inte fler tror att det är på riktigt
;o) D:S

7 kommentarer:

nicki007 sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig dag..
och tacka för att du är min vän..
Kram Nicki

Bra blogg...

anise sa...

NEEEEÄÄÄÄ!!! Det va int ja som hojta tvärs över gatan...hahaha.."ninjatält"..läste ditt om lungröntg...jag har oxå gjort det där spirometri..men det va ingen Kol..så det går nog bra för dej å..jag vill inte heller sluta röka,fast jag vet ju att det innebär risker..men kaffe å cigg är svårt att va utan..
Kraaamenåpööössen

Disa sa...

Ja, man får ju hoppas att det är nåt annat. Vill ju ha kvar mitt kaffe med cig. *skålar med kaffemuggen* I_I0
PÖÖÖÖÖÖSSS å kraaaaaam

♥ Carina ♥ sa...

OMG vilka insnöade personer det finns!! Jag tror nästan inte att det är sant det du berättar. Jag önskar att det inte var sant...
Stackars din vännina!
Sedan fann du dig snabbt och gjorde det bedrövliga roligt!
Haha, gillar din humor :)
Kram och godmorgon!

Disa sa...

Carina..Det var INTE sant ! ;o) Det var från Comedy Club, ett ståuppkomik program, som jag "lånade" det ifrån!
Hade det varit på riktgt hade nog damen fått en snyting av mig ! :o))

Camilla sa...

Herre gud! Finns det så korkat folk?
Jag blir chockad!
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Haha, ok!