lördag 14 januari 2012

Ja e lite tappad....


"Här är jag"
sparad bild från internet,

Gomorron.

Igår var jag med om något roligt.

Jag har ju sett dom här programmen "försvunnen" och såna där, där folk återfinner släktingar/vänner, som man inte sett sen barnsben. Och jag har jag ju också alltid velat vara lite "borttappad" för att sen bli upphittad igen.
Men aldrig trott att någon mot sin vilja "tappat" bort mig.
Det har väl varit lite känslan av..."-och nu öppnar vi inte dörren OM hon kommer tillbaka !" ;o))

MEN ....så igår hände det!!!
Jag blev upphittad, lite medvetslöst av en kille,
som "en gång kände en tjej , som hette Disa Tapanila"
Och det är ju JAAAAG!!! Jag hette ju så innan jag gifte mig
och bodde nere i Västerås.
Nåja..jag hette så även bra många år när jag flyttade upp också, för det var ju inte som att jag gifte mig, "dir".

Nu var ju visserligen inte "återförenandet", så där bitterljuvt vackert och fint, som på TV...men så är ju sällan saker likadana i verkligheten , som på TV.
Man har ju som inget manus och specialeffekter , som fioler som spelar en vacker melodi i bakgrunden...och sen ...hur vackert och bitterljuvt kan ett återförenenade bli via datorn??? Och sen när det kommer till kritan, och den krassa sanningen,så gick vi ju knappt ett läsår ihop.... ;o)
Näää..det var lite mer som typ....- Men tjeeeena fö faaaan!! Leve´ru din gamla kamel!?!!?!?
Och det gör vi ju uppenbarligen, båda två och må bra om man bortser alla krämpor och andra skavanker.

En eloge till honom, som har ett sådant minne att han kom ihåg så mycket, omän det var några detaljer som inte stämde riktigt, men var nära på i alla fall...det har ju i alla fall gått närmare 40 år sen dess.

Sååå...vem är nu denne "uppfinnaren" då???
Jo han finns här att hälsa på hos oumbärlige Peter.
Jag tror nog att jag kikat in på den sidan förr....för den kändes bekant..men föga anade man väl då att
man var borttappad!

Känns lite konstigt att "höra av så svunna tider", så det känns nästan lite overkligt.
Men roligt...oj så roligt! :o)

Skickar här en hälsning till både Peter & "lilla Frun", ( som han kallar just sin fru , i bloggen)
Hoppas ni får en skön Lördag med en massa mys.

Och ni alla andra , ska också ha det gott med massa mys! :o)

JO...om det är någon som tror att jag städade nere i källaren igår, eftersom jag inte skrev att jag skulle det...
Ni tror alldeles...........................fel.......för jag gjorde ju inte det då.....heller.
Och int tänk ja skriva att ja ska de ida heller.

NU...meeeera KAFFE!!!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Gud så kul!
Men om jag hade vetat så skulle jag ha kunnat varit där. Spelat in allt på film OCH tagit med mig en typ fiol...nja...någon slags musik,i alla fall ;)
Nä..nu ska jag in till den där Peter och se vem han är. Han som gjort dig så glad.
Kram!

Disa sa...

HAhHAaaa...ja Camilla..det hade nog varit grejer det!

arianne sa...

Det här är ju jätteroligt och verkar vara hur trevligt som helst för er :-)Kul att byta minnen och prata "förr".Ung.samma sak hände mig på stay friends men jag backade tvärt när "människan"´ville hälsa på (sova över??) nästan i samma stund!Minnen är härligt men efter alla år har mycket hänt!Kanske fööör mycket så jag gick inte vidare!
Önskar dig en skööön helg vännen,kram!

Disa sa...

Marianne: HAhHAaa...näää...sova över är väl att gå lite väl långt.
Det får vara med måtta av allt.


En skön helg till dig med !
Kram

Tina sa...

Önskar en riktigt go fortsättning på detta :-)) Riktigt mysigt tycker jag. Å DU stäng dörrn te källarn :-)
Kram