måndag 16 januari 2012

jag är en fin gammal trähäst..


frisk som en.....vinterskog???
sparad bild från nätet.
Så har jag då gjort spirometrin.

92% lungkapacitet och 97% syresättning i blodet, är väl inte så illa pinkat av en rökande trähäst!??!
Tycker inte jag i alla fall :o)

Promenaden dit var skön och jag tog den i stilla mak.
Men jag fick så himlarns ont i axlarna och armarna....fastän jag inte gick på händer.
Benen hängde dock med bra och inga större bekymmer med ryggen heller.

Väl där blåste jag och stånkade på så jag blev i yr i huvet av det.
Har ju lite taskigt blodtryck, vilket jag alltid haft, så det var inte utan att det blev lite
PAAAAAARTEEEEYYYY! :o))
Men nu är jag så redig igen som jag kan bli.
Börjar dock smått känna av det där man fick andas in..luftrörsvidgandet.
Smådarrig i händerna och så..men ingen  hjärtklappning ännu .

Guben kom dit för han fick ju lunch i samma veva, så jag fick åka hem med honom.
Lite skönt , för tro det eller ej, men det regn/ar/de här.
Vet inte om det slutat nu, men när jag gick var det blött.

Guben har ätit sin lunch och åkt tillbaka till jobbet
och jag har släppt ut Kajsa eftersom det är så varmt .
Så hon ska få vara ute längre idag.
Hon sprang ner direkt för trappan, när jag släppte ner henne,
så det var inget "kuraväggen" först. Hon börjar nog uppskatta att vara
ute och greja på under altanen, vad det nu än är hon gör där under.
Hon börjar gå mot dörren också mer och mer som att hon vill gå själv,
men liiiiiiite för feg för det ännu.
Men med lite hjälp så är det inga problem.

Nu ska jag sätta igång att städa här hemma lite och få bort efter helgen.
Har inte gjort så mycket och igår blev det ingenting av städ.
Så dra över golven lite med "Ellen" och torka div, bänkar och bord är vad jag ska göra närmast.
Sen får vi se vad mer jag hittar på.

Er andra önskar jag en trivsam skön Måndag.

* ja okej,,jag ska surfa runt lite i bloggar och titta runt först...* ;o)



2 kommentarer:

Tina sa...

Go kväll i stugan :-) Gott att det gick bra i dag. Bra du fick åka hem tycker jag för du hade nog med promenaden dit förstår jag. Du lilla Kajsa har nog en friare du haha..... Men se det som nått gott nu rasar hon ut ute och inte inne :-)) Söt är hon lilla Kajsa med sina hyss :-)))
Hopppas du haft en bra dag trots allt som snurrar i ditt huvud nu. Fortsätt vara den du är Disa. Kramar Om

Disa sa...

kramar tillbaka Tina. :o)