torsdag 12 januari 2012

jag vill...jag borde...ta mer kaffe.


Idag har vi Torsdag och den har börjat lugnt.
Jag vaknade ganska precis klockan 7, utan att Kajsa har galat.

Lite gomorronstrykningar mot benen medans jag druckit mitt kaffe....
också i lugn och ro, för hon har inte galat.
Lite dagsläsning i AB vid datorn...i lugn och ro,
för hon har inte hängt på min arm eller försökt "tvinga sig på", eller galat.

Dagen startar alltså alldeles utmärkt! Så skönt :o)
Lite jalmande igårkväll när jag gick och lade mig, men det tystnade fort.

Japp...Torsdag idag.
Månntro om jag ska orka städa upp tvättstugan nu, när jag tvättat bort allt där?
Skulle ju verkligen behövas, liksom hela källaren.
För ännu såtr julkartngerna inte på sin plats under trappan.
Nää..kartongerna står där dom inte ska stå.
Och jag skulle behöva göra om igen...flytta på grejer och ordna till ,
så jag får bättre oordning än jag har nu...nu är det inte ens oordning.
Det är kaos!!!

Jag skulle verkligen vilja orka det....
Och jag kan ju börja lite smått och sen får det ta den tid det tar.
Fast då är jag lite rädd att allting blir ståendes i vägen mitta
golvet framför dörrarna till övriga rum där nere,
så man inte kommer fram alls.
Mig kan man ju inte lita på att jag ställer saker på behöriga platser.

Det där med att ta bort sofföverdragen igår och byta gardiner...blidde ju inte då då...
Så jag kanske skulle göra det iställlet?
..... ?!?!?!?!....??....!!!....
Åsså fattar jag inte varför jag ens skriver vad jag vill eller borde,
för förmodligen kommer jag inte att göra någotdera.

Äh...jag går och dricker kaffe istället.

Ha en skön dag alla!

3 kommentarer:

anise sa...

Sitter oxå och"FUNDERAR" på att göra det ena och det andra,men det blir inte alltid som man tänker,lätt hänt att fastna i tangenterna med kaffekoppen i högsta hugg..men vafan det som inte blir gjort idag finns ju kvar imorrn..
Kramåpööss

arianne sa...

Ibland räcker det med att fundera och så kan man gor for action en annan dag.Inte blir lusten större om det är som vi har det idag.Regn rusk och ett hiskeligt blåsande...usch!Jag bakar morotskakor till dottern som "ringde in" en beställning,tsss!
Vad du än bestämmer dig för så ha en bra dag,kram!Nospuss till Kajsa som är/varit duktig :-

Tina sa...

Å du fick mycket gjort i dag du. Var det kaffet som startade dej :-))) Fasen jag har druckit kaffe flera gånger i dag å inte fanken har jag startat :-( Ä skit samma inget springer från mej å lite goda gärningar har jag i alla fall uträttat i dag.
Du lilla Kajsa är allt himla go :-) och ett gott sällskap för dej verkar hon va också :-))
Nu var denna dagen snart slut och sängen kallar. Natti min vän.
Kram Tina