söndag 1 januari 2012

min lilla krönika, del 1

*Januari.*
Vi hade fått massor med snö och skottat av altanen otaliga gånger.
Men takras och mera snöfall fyllde på ideligen.
Jag, sonen och dottern, försökte få bort det värsta.


Men så inträffade en olycka.
Robin svingade iväg ett spadkast precis i samma ögonblick som Jenny böjde sig fram
och hon fick ett "skott i pannan"


Det var också i Januari , som jag första gången träffade Robins flickvän Johanna.


*Februari*
Månaden när jag fyller år och man får fina buketter.



Benke hade hem sin nya monsterkärra,
för första gången, den som han rattar om dagarna.


*Mars*
Jag har fluktat in sommafröer


Premiärgrillning ute .
Jenny och Jonas kom.
 

Varmt och skönt på altanen , när solen ligger på.


*April*

Zero är en ny familjemedlem i dotterns hem.


Robin och Johanna åker till Göteborg. 


Fröer har såtts och börjar titta fram.


1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Kul att läsa din krönika. Ser fram emot fortsättningen :)
Kram och god fortsättning!