onsdag 18 januari 2012

när ska det gå över????



Usch vad trött man blir på alla dessa sjukdomar som florerar.
Det är magsjukor och elände.

Sonen ringde imorse och sa att han har 39 graders feber...och det på morgonen!!
Så Johanna har gått tidigt iväg på apoteket för att köpa hem febernedsätande.
Och grannfrun har skrivit på FB att hon också är sjuk,
liksom många andra!

Jag går bara och känner mig dassig, för det bryter så sällan ut ordentligt på mig ,
utan blir långdraget och halvdant istället, så att man inte känner sig pigg nog för att orka,
men inte heller sjuk nog för att ligga...Va jobbigt...

Tycker det har varit ovanligt mycket senaste åren med alla förkylningar och så.
Är det bara jag som tycker det???

*går och sörplar mera kaffe och låtsas vara lite sjukare, så jag slipper städa i tvättstugan.*

# ful får man va, men int dum #

3 kommentarer:

paulastina sa...

man ska aldrig göra idag, det man kan skjuta upp till imorrn

mycket klokt ordspråk

Disa sa...

exakt...så tycker jag också..

Joormen sa...

Men de e ju så ju... sonen tjej hade över 40 graders feber i nästan en vecka...liknar ingenting... döö ont i kroppen och känner mig ständigt som nu blir jag jätte förkyld så vaknar jag nästa morron PIGG ja pigg å pigg men inte förkyld dårå....

Gillar din sista rad!!!! hehehe... kanon...