måndag 16 januari 2012

snart dags....

Jaha...så var det Måndag då.
Jag somnade ju till slut i alla fall, även om det tog tid.

Morgonen börjar inte så bra, för Kajsa jalmar oavbrutet och hänger som en blodigel i hälarna på mig.
Gud om hon kunde sluta upp med det, så skulle hon vara en riktigt hyfsad katt...

Jo, jag skriver det, även om andra tycker att det dumt...
För kan man skriva om jobbiga småbarn, irriterande hundar, jobbiga arbetskompisar,
korkade grannar, snorkiga väninnor e.t.c. m.m. o.s.v.
så kan jag nog skriva om den här jobbiga katten också.
Hade jag velat ha tofflor av kattskinn , hade jag nog köpt ett par som sitter still på fötterna
och inte jamar så ini h-vete hela tiden.
( så...nu ser ni att jag struntar i vad ni tycker att jag bör/inte bör skriva om
Ni kan ju hitta andra bloggar att läsa på, för jag skriver inte här,för er skull) ;o)

Klockan är snart 7:30, så jag ska börja göra mig klar för att promenera iväg till V.C.
Nånting trevligt händer ju i mitt liv också,
för det är rätt behagliga tempraturer ute....bara -5 grader.
Så jag lär ju inte frysa ihjäl i alla fall.

Nu ska jag gå och ta mera kaffe och trycka in en strumpa i munnen på katten...
(nää..men jag har gode lust...*gaaaaaah, var TYST nån gång!!! )
¨Jag tror inte jag tycker så mycket om katter trots allt¨ ;o))


*Tillägg lite senare...Hon somnade till slut...tack så mycket...tack, tack, tack*

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hahaha..somnade katten, med eller utan strumpa i munnen?
Kram!

anise sa...

Hon blev väl trött av allt jamande den lilla Kajsa..hoppas det går bra med ditt test på V.C idag,det är klaaart det gör..
Pööössssåkraaam

Disa sa...

*fniss* utan strumpa ;o))
Jorå,,nog går det säkert bra med testet. Hoppas jag också.
Värre är att orka fram i tid :o))
Så jag ska gå och klä mig nu för att komma iväg.
Kram till er båda!