tisdag 17 januari 2012

"tjöpta" saker.

Jag och gubben åkte vi iväg på shoppingspree...
Det blidde en elvisp och kaffebryggare.


Jag har ju inte kunnat vispa pannkaks smet , eftersom min mixer
med div tillbehör som visp, hackare, rivare, skivare m.m hade för liten skål.
Så vi köpte en lös elvisp...
Gubben fluktade iofs efter en på stativ...men det vill jag inte ha.
Jag tycker det är mer besvär att dra fram än en vanlig hand elvisp.

Kaffebryggaren köpte vi för att det tar sån tid att koka med perkulatorn,
även om det blir godare i den.
Men hellre kaffe på 1½ minut än 5 minuter.
Vi köpte med oss pizza på vägen hem, fastän vi tänkte ha pannkaka först.
Men det kändes lättare och enklare med pizza..så pannkakan blir imorgon.

Och Kajsa...ja lilla Kajsa... :o))
Vi turades om flera gånger att locka på henne, innan vi åkte till stan.
Men hon kom inte...
Fast det kopplade efter många om och men, hur hon skulle göra. :o))

Hon hittade ut själv till slut och kom in , när Benke var och tittade efter henne.
Hon har varit riktigt lugn och snäll.  Precis så som jag gillar det.
Lite mjau när hon kom in, men det var väl mest för att jag kvittrade som en fågel
av glädje att hon fattade och hittade in. :o)
Och självklart när maten kom fram.
Men sen har hon varit tyst och sovit en hel del.


Tillägg lite senare...
*fast det varade bara en kort stund... *suck*

3 kommentarer:

Joormen sa...

Klokt med elvispen så tänker jag med! Fast ibland då man har som värst värk önskar jag att den stod på stativ....som alltid allt har två sidor! Imponerande om Kajsa lär sig knipa mun....följer med spänning. Min Judas var helt hopplös. Och värst var han på nätterna, drev en till vansinne jag kastade ut honom men då satt den lila grisen bakom sovrums fönstret och skrek.

Joormen sa...

Klokt med elvispen så tänker jag med! Fast ibland då man har som värst värk önskar jag att den stod på stativ....som alltid allt har två sidor! Imponerande om Kajsa lär sig knipa mun....följer med spänning. Min Judas var helt hopplös. Och värst var han på nätterna, drev en till vansinne jag kastade ut honom men då satt den lila grisen bakom sovrums fönstret och skrek.

Disa sa...

Jag tror ju knappast att hon kommer at göra det :o))
Elvispen får allt ligga, när värken är som värst. ;o)
Eller så får guben vispa.