fredag 6 januari 2012

trettondagen, så långt...och Kajsa..



Så börjar dagen gå mot eftermiddag och vi har trettondagen ända till inatt.

Jag och gubben har, efter en trögstartad morgon varit duktiga.
Jag röjde bort de adventstakar jag lagt ut på altanen eftersom dom skulle kastas.
Och tidningspåsar samt tomkartonger som av bekvämlighetsskäl alltid blir liggande där.
Sen drog gubben upp snöslungan på altanen och körde bort snö.

Det är en himla fiffig mackapär och uppfinning..snöslungan.
Och skönt att vår är såpass liten att den är lätt att dra upp.
Han lägger bara ut ramperna på trappan, sen äre ba å tuta å köra.
Nåja...tuta var väl att ta i , men...

När skottningen var klar åkte vi i väg med skräpet.
Så nu är det borta och det känns så skönt att vara "duktig".
(som om jag gjorde så mycket men tar glatt åt mig äran i alla fall :D )

Väl hemma igen, stekte jag upp dom kotletter vi ska ha till middag.
Dom ligger nu och puttrar i sky, som sen ska kokas ris till.
Efter det tog jag den sedvanliga dammsugningen.

Mer sliten i rygg och axlar igen, efter att ha konkat runt med div skrot och sopning av trappa.
Men inte värre än att jag sjåar mig.
Det är ju bara att gå och vila när man känner för det.
Och det ska jag snart göra innan det är dags för mat.

Det är bara en sak till att berätta.
Kajsa.....
Asså..Pitza & Slice...(katterna jag hade som fick grova beteende störningar)
sket ju på golvet lite här och där och hade konstigheter för sig...
Kajsa..hon gör ju rätt...på sitt sätt.
Hon kissar och bajsar i lådan..precis som en duktig kissetjej gör.
Det är bara det att...
Idag..när hon hade bajsat..så "krafsade" hon så redigt
i låddan att skitkorvarna for långt utanför på golvet!!! :o/
Vad göra vad göra??? :o))
Mer än att snällt plocka upp det obehöriga och låtsas som att det regnar inomhus. ;o))

Japp.det var det om det..
Nu ...MOT SOFFAN!
Ha en skön trettondag alla!

1 kommentar:

Tina sa...

Full fart hos er som vanligt ser jag :-) Glöm som sagt inte att vila ibland du :-)
Du allt ditt vita är så himla snyggt :-)
Ha en fortsatt go helg.
Kram