fredag 10 februari 2012

"blod är tjockare än vatten"



Fredag idag och vi har kommit över -10 strecket.
Så det är varmare här hos oss i norr.
*
Min dag är tänkt att ägnas åt tvätt.
Men jag har ett litet problem.
Mitt vänstra knä....knäna är ju dåliga redan innan men...
Igår slog jag den i handskfacket på bilen när jag skulle kliva ur hemma
och efter det har den varit värre..gör jätte ont att böja och gå i trappor.
Så jag bävar för springandet upp och ner i källaren som är nog jobbigt utan att slå i knäna först.

Nåja..det får gå på nåt sätt och ta den tid det tar..annat äre int å göra åt ne´...
*
Annars har jag gått här och tänkt på det här med "blod är tjockare än vatten".
( tänker på en annan bloggare)
Hur man bör hålla ihop inom familjer och så...

I bland blir inte saker så att det funkar så bra av olika anledningar.
Och då spelar det ingen roll att blodet är tjockare än vattnet...
för det är lervälling också men det är något man tvättar bort.
Men vatten klarar man sig inte utan oavsett hur det är.
Så vattnet är nog viktigast i slut ändan tror jag för att alla ska må bra.
Man är inte sämre människa för att familjen inte funkar alla gånger.
Var och en får ju ta ansvar över sig och sitt liv och ta konsekvenserna av sitt eget handlande.
"Familj" är ju trots allt i slutändan dom som alltid finns där och inte tar andra för givna
oavsett blodsband eller inte....
Den som visar hänsyn och förståelse för en annan och inte bara sig själv i första hand..
den personen är familj, för den personen är en sån som man vill ha hos sig alltid.

Summa summarum...Blod är tjockare än vatten, men vatten viktigare.

2 kommentarer:

Paula sa...

En stor kram till dej!♥

Disa sa...

Kram tillbaka ♥