måndag 13 februari 2012

Ett hus på landet...

...brukar jag titta på och blir alldeles lyrisk när jag ser dessa gamla hus
med fönster som sitter på trekvart och dörrarna är mer vinda än raka.
Medans andra blir alldeles lyriska då dom ser lyxvillor med den senaste interiören.
Hur snyggt det än är, så faller jag alltid mer för det gamla , slitna och begagnade.
Ju äldre desto bättre....

För att inte tala om trädgårdarna ...åååååå man bir mållös.


köksinredning ka vara i den här stilen fast....


mer åt det här hållet...balkar och sten...så vackert!
(inte möblerna dock, mer än bord, stolar och skåpet då)


Öppen spis ska det vara men inte sån här....

eller sån här....nääää det ska vara...

..en sån här!!!
Gedigen sten gammal bränd och gänra lite balkar och sånt...
Åååååååhh så fiiiiiint!


Vad jag inte förstår med englesmännen är att dom oftast vill ha högt i tak???
Varför vill man det??? Det är inte snyggt, kostar att värma upp ...
Sen har dom ofta önskemål om 4-7 sovrum, 2-3 gästrum, kontor,
ett "restroom" och "livingroom" och så gärna ett "relaxingroom" på det,
vilket i Sverige i princip är samma sak.
3 vardagsrum med andra ord...
Och så ska det vara frukostplats, matsal och matplats....
Och många gånger är det äldre par som har barnen utflugna...!??!?!
Vad i helsefyren gör man med alla rum???
Varför inte ta ett sovrum och göra det till vad man nu vill ha det till?!??!
Måste det stå i ritningarna vad dom är till , för att man ska kunna möblera därefter???
Och hur ofta har man så många gäster att inte ett gästrum och 3 sovrum räcker till??

Jaja...det jag inte förstår kan man skriva en hel bok om,
men jag brukar fundera på det här många gånger när jag ser programmen.
Och jag önskar jag hade pengar att kunna köpa ett sånt därnt litet ställe...
med 8 sovrum, 4 vardagsrum, 5 gästrum och 7 kök...
Närå..det ska vara 2-3 sovrum varav ett blir gästrum, ett datarum,
och så ska det vara ett vardagsrum med öppen spis och ett fint litet kök.
Och ett gammaldags fint litet badrum.
Sen om det finns bastu, garage och sånt, är en annan femma.
Ååååååå så fiiint.....*Drömmer sig bort*

Går å börjar packa nu

2 kommentarer:

paulastina sa...

jag håller me...hält i min stil =)

Disa sa...

hjåååå. :o) min mä...