fredag 3 februari 2012

fredagkväll

Fredag idag och nu är det kväll.
Haft ett låååååångt samtal i telefonen med min lillastorasyster.
Så skönt att få prata med någon som förstår vad man säger,
utan att måsta förklara varenda mening i detalj. :o)
Dock pratar vi allt för sällan, för det blev som sagt var ett
mycket långt samtal...känns gott!
Hann gå igenom båda snöslungor, soffor, husdjur, tvättmaskiner,
blommor, barn, sjukdomar m.m. etc.
Lavv jo syrran min!
*
Här har det annars varit totalt stiltje.
Jag har inte orkat göra nåt idag, för jag har haft ont i huvudet.
Solen har ju tittar fram mest hela dagen och svinkallt är det.
*
Guben kom hem tidigt för ingen av hans maskiner gick igång,
då dom stått strömlöst hela natten.
*
Vi var och köpte mat på Sibylla på eftermiddagen
sen har jag legat i soffan och sovit tv.
Guben åkte iväg för att fixa nåt & har väl åkt vidare till sin bror en stund.
*
Kaffe har jag nyssens kokat så jag ska gå och ta mig en kopp.
Önskar alla en skön början på helgen!


2 kommentarer:

Marianne sa...

Visst är det skönt att ha en syster som, precis som du säger,förstår.Jag pratade med min alldeles nyss så nu är senaste nytt avhandlat :-)
Nu blir det snart "På spåret" sen rullar kvällen på.Ryggläge är vad som gäller,skööönt!
Disa har f,resten namnsdag idag,grattis... namnet kan härledas från fruktbarhetsgudinnor men också Odens stridsgudinna.Välj själv vilket som passar ;-)
Ha en skööön kväll,kram!

Disa sa...

Odens stridsgudinna passa mig som handen i handsken ;o))
kram och ha en skön kväll.