lördag 4 februari 2012

friskt ute och helt myggfritt.



Lördag morgon.

Jag sov länge idag, men så somnade jag sent också.
Efter 2 la mina bruna igen och sen vaknade jag av att gubben kom upp för att
kolla om jag levde eller hade frusit ihjäl.
Men jag lever...skönt med denna friska , svala tempratur om -35..
Det har ju faktiskt blivit varmare nu sen natten, då det låg neråt -40.
Men längre än så går inte vår temp, så hur kallt det var egentligen, vet jag inte.

Vet ni...jag har faktiskt hellre -35 än + 35...
För kylan kan man klä sig mot, men inte värmen.
Man sitter bara och plågas i nåt hörn och letar skugga febrilt.
När det är kallt, kan men elda i kaminer, tända värmeljus,
ta på sockor , koftor m.m.
Man orkar röra sig för att hålla värmen.
Men i hettan sitter man i ett hörn och bara lider och längtar efter nåt som svalkar.
Enda nackdelen just nu för oss är dock att,
vår panna verkar vara lite ur led, för den orkar inte få upp värmen.
Så vi har någonstans mellan +14/16 inne.
Men vi har ett elelement som vi tagit upp i köket.
Pelletsen är slut så vi ska försöka få tag på en pall,
så man kan elda.
*
Får se om det blir nåt av färden till Luleå nu.
För man vill inte bli ståendes efter vägen i alla fall, när det är under 30 grader efter E4:an.
I värsta fall finns en tjej närmare till som har en kastrerad norsk hankatt
som behöver en kompis och några fler som vill ha Kajsa.
Allihopa med katter sen tidigare. Det var bara en jag uteslöt direkt.
Jaja...återstår att se vad som händer.
*
Nu blir det mera kaffe att värma maggan med.

En skön Lördag till er alla.

1 kommentar:

Mikaela Törner sa...

Oj, herregud va kallt! I alingsås var det -20. Skulle aldrig klara av sån kyla som -35!
Hoppas du får en bra lördag! Kram