lördag 11 februari 2012

inte så positiv ...


Japp...det är ju lördag hela den här dagen.
Varmt och skönt ute med just såpass att termometern ligger under nollan.

Vi har varit ute och åkt en sväng i bilen och glott runt.
Det var meningen att vi skulle köra bilen genom en tvätt,
men det var för mycket is och snö kvar så det gick inte.
Har ju inget varm garage att ställa in bilen i heller,
så vi hoppas att nästa helg också är varm.
*
Annars händer inte mycket...
Gubben ligger och tittar på skidåkningarna och jag sitter här
och funderar på vad man ska hitta på att göra för att fördriva tiden???
Skulle vilja ha garn så jag kunde sticka när orken faller på.
Kanske man åker iväg och köper nåt !?
*
Knät är fortfarande ur funktion och nu börjar högra ta mer stryk också
eftersom jag belastar den mer när jag går i trappor.
Tror inte längre att det hade att göra med att jag slog i knät,
för det högra börjar ha samma värk och den har jag ju inte slagit i något.
Nää...det är nog bara en sån där nerperiod med ny värk, som man
sen ska lära sig att leva med och vänta på nästa nergång.
För det blir ju inte bättre igen sen , utan man bara vänjer sig vid alla nya krämpor
och lär sig leva med dom istället.
Och jag börjar vara på det klara med att jag har en rullstol väntandes snart.
Det sa ju läkaren då när jag var på rehab...att det var 50-50 % risk för det. :o(
Men..ännu sitter jag inte i den och får väl försöka passa på att
göra det jag kan så länge det går då.
*
Mäkta trött är jag i alla fall på att aldrig längre få känna att man mår bra.
Är det inte det ena , så är det det andra...det tar aldrig slut bara.
Neggo Disa har talat.

Er andra önskar jag en skön dag.

1 kommentar:

Joormen sa...

Det är ett elände att vara människa då man dras med ständig värk. Jag förstår dig fullständigt och jag känner med dig.

Jag vet ju själv hur det är ingenting blir bättre utan bara mer å mer krämpor. Men det låter inte roligt om du har rullstol som väntar. Hoppas på 50% åt andra hållet.

Ha en skön lördag du med!