lördag 11 februari 2012

jag sa ju det,,sa jag inte det va va va???


Måste lägga in lite blombilder så man har lite sommar nånstans :o))
*
Måste bara få skriva och berätta....
Jag har länge sagt nu att jag tycker att gubben blitt mindre om magen.
Men han har alltid sagt nej, inte har han det inte, jag inbillar mig bara.
Men jag skrev upp hans midjemått förut och det var betydligt större än idag.
15 cm mindre är han och vikten närmar sig 2 siffrigt snart.
Han har inte motionerat eller nåt men gått ner ändå.
Jag ska inte påstå heller att det är min matlagning heller som gjort det
för vi äter skräpmat rätt ofta nu för tiden...
Men neråt har det gått riktigt bra ändå.

Nu ska han snart iväg med sin brorson en av dennes kompisar och en av sina bröder..
den näst äldsta i gruppen ungar av hans familj.
Nu är även han hjärtopererad så dom varnar för tidiga begravningar...
Dyrt med 2 stycken samtidigt.. :o|
Men vi ska väl hoppas att dom överlever det i alla fall.
Kul att dom rör på sig bröderna E...
Det är många år sedan dom gjorde sånt :o))

Själv stannar jag hemma i soffan och vårdar mina "krigsskadade knän"...
* gud vad jag är glad för dom just nu...motion är livsfarligt för hälsan *
Jag är inte lat..jag bara inte gillar att röra på mig i onödan.
Så jag kokar mig lite kaffe och myser...och dricker en kopp för alla gossar också.
*synd bara att man inte hade en semla för varje också, inte för att jag skulle orka men..*

2 kommentarer:

Mikaela Törner sa...

Hoppas du haft en bra helg Disa :)
Tänkte bara säga att det är sällan jag hittar en bra blogg jag verkligen fastnar för, men jag gillar din blogg skarpt! Kram!

Disa sa...

Men tack söta du :o)
Hoppas du också haft en bra helg och får en skön söndag.
kram