måndag 13 februari 2012

"jobbiga" grabbar



Så är det kväll igen och middagen är äten när min pojkar kom hem.
Far & son tillsammans från sina jobb.
Vi åt lax med potatis och dressing gjord av creme fraiche,citronstjälk
( vet inte vad dom heter,
men det är nåt jag fått av en tjej, Jum, som är thailändska
)
, dill, salt och italiensk salladskrydda.
Och så var det kokta ägg till det.
Jättegott och jättemätta blev vi allihopa.
Blev kvar till lunchlåda åt Robin.
Benke kommer ju hem och äter han.

Robin var nöjd med sin praktikplats och tycker killarna är bra. :o)
Alla dom känner ju pappa Benke eftersom han gör mycket lyft m.m åt dom.
Jag kramade om Robin och sa - Vad roligt, mammas lilla kille...
Då svara han - Jag är inte liten, jag är stor, jag praktiserar ju. med förmäten stämma... :o))
*
Nu ska jag gå och ta en dusch så jag kan slappa resten av kvällen.
För jag fick ju renbäddat och städat både uppe och nere.
Så duktig som helst har jag varit ju!
Sen är det bara att invänta Det Okända.

En skön kväll önskar jag alla!

1 kommentar:

cw sa...

Förstår att det är kul att få rå om sonen lite… jag känner likadant då de kommer hem och man får umgås lite med dem.
Kram på dig och nu blev jag hungrig då jag läste om vad gott ni åt:)))