torsdag 9 februari 2012

längtar till våren...




Torsdag skriver almanackan idag och det är den 9:e februari.
Tiden går fort...känns som det var en evighet sedan man hade jul och nyår.
Men det är ju bara drygt en månad sedan.
Snart har vi Mars månad och vårkänslorna börjar spira lite smått för mig.
Det närmar sig ju att börja planera sommarblommor...vilka man ska så o.s.v.

Såg på väderprognosen igår att det ska bli varmare här uppe.
Ända upp mot - 1 grader visade dom...låter inte helt fel. :o)
Bara det ville sluta komma snö också.
Nog för att det är btydligt mindre av det i år än tidigare vintrar.
Här nedan ser man skillnaden från förra året och i år.


Man ser ju nästan hela dörren på bodan i år än så länge i alla fall.
Och fönstret syns samt mesta av väggarna.
*
Lite omgjort fick jag hemma igår..men bara lite.
Orkade inte så mycket som jag ville och tur var väl det,
med tanke på hur ont jag har idag....hade kunna vara värre då ju.
*
Nu blir det lite kaffe, sen ska jag väl starta min dag lite sakta.

7 kommentarer:

anise sa...

Sköööönt om det blir lite mildare.. längtar oxå efter våren..ju äldre man blir desto längre känns det som vintrarna är.. kanske för att man inte orkar vara ute och "använda vintern" längre..samma är det med ommöblering nuförtiden..ork int..bara lite lagom flytta runt saker..ta en vilodag nu efter ditt slit igår..
PööööösssåKraaaam

Eva sa...

Jag vill verkligen också ha vår och sommar just nu. Är så gräsligt trött på att vara trött och glåmig och osugen på att göra något.

Önskar dig en skön torsdag!
Kram

Ann sa...

Hej Disa!
Grattis får jag säga, om jag inte har helt fel har du blivit mormor under tiden jag varit borta från bloggen.
Hoppas allt är bra med dig, ser att ni har fått rejält med snö och isande kyla. Tänk, även vi här nere på kusten har haft -18 grader. idag är det -6.
Massor av kramar till dig!

Marianne sa...

Jag tror att vi alla längtar efter våren.Just nu känns den en bit för långt bort men vips,så är vi där *Ler*
Jag har ett problem som jag vill fråga dig om,du som "kan katter".Kika in till mig så kan du läsa om det.Tack på förhand :-)

Å så önskar jag dig en skön dag,kram!

Marianne sa...

Jättegulligt av dig att svara så snabbt,jag tar till mig dina råd! Tack o kram :-)

♥ Carina ♥ sa...

Ja det räcker och blir över med snö även här :)
Jag vill haaaa våååår!
Kram

Gunilla Dahl sa...

Men visst längtar man till våren. Känna att solen värmen och höra fåglarna! Hoppas allt är bra med dig. /Kram