torsdag 2 februari 2012

morronstund....



Kallt har vi idag...26 minus visar termometern på.
Hujja mejja , det var länge sen vi hade så kallt.
Men kallare har det ju varit.
Förra vintern t.ex låg det som vanligast därikring. Sällan varmare än -25 hade vi då.


Morronkaffet har jag pimplat i mig och vaknar sakta och osäkert till.
*
Pratade med kvinnan som ska ha Kajsa igår.
Hon ska skicka foton till mig och visa hur det ser ut där dom bor. :o)
Lämnadet av Kajsa blir på Söndag först, eftersom hon jobbar på Lördag
och slutar sent på eftermiddagen och så tar det ju himla tid att köra,
så klockan hinner ju bli natt innan hon är hemma igen.
Så vi sa Söndag mitt på dagen.
Ungarna hennes är 6, 3 och 1½ år gamla, så det blir bra...
Dom kommer nog hålla Kajsa sysselsatt
. :o))
Då packar vi ihop oss och åker upp en snabbsväng.
Jättemånga som ringt och mailat också.
Men dom här låter bäst, så jag vill att hon ska dit.


Ja...vad man ska hitta på att göra idag ...det "vette klå´n."
Det är svårt att ta sig för nånting när man har en pälsboll hängades i hasorna jämt
och idag törs man väl inte sätta ut henne heller när det är så kallt.

Ska faktiskt bli väldigt skönt sen att kunna t.ex peta näsan ifred utan att ha ett
kattfejs i näsan också ;o))

Nu blir det mera kaffe i alla fall...
Det inmundigar jag under fläkten, för dit får inte Kajsa gå :o)

Ses!

3 kommentarer:

Mikaela Törner sa...

Oj va kallt ni har! Jag tycker att 10 minus är svin kallt som vi har här nere.

Va roligt att du hittat ett bra hem åt Kajsa! :) Kram!

Disa sa...

Ja..det är rätt vanliga tempraturer här uppe. Men vi hade betydligt kallare förra året.
Jo, det ska bli skönt att hon får komma dit. :o)
Kram!

cw sa...

Tänk så bra allt ordnade sig… helt fantastiskt bra och det låter verkligen som att det är ett bra hem att komma till. Barn natur och att få vara ute och jaga i skogen.
kram kram