tisdag 14 februari 2012

tuija/ töja, same same... ;o)

Benke var hemma på lunch och berättade att han tappat glöden från sin cigarett
ner ini jackan när han hade lyft pågående, så han kunde inget göra åt glöden.
Den brände hål i tröjan och föll längre ner på magen därför.
Vad ont det ska ha gjort.

När han sen kom hem för dagen åkte vi iväg för att kolla in utförsäljningen dom har på Rotan.
Men det var samma gamla skräp så vi köpte inget utan åkte vidare på ICA
för att köpa mjölk istället.
När vi gick ut ur affären fick jag syn på träd inne på en gård
och sa till Benke -Där är det ju tuijor som vuxit till sig, visst är dom fina..
sån tuija som vi har hemma...Då svarar han...
-Men jag då, jag har hål i min töja... :o)) Han är så sjuuuuk!

Nu ska jag gå och se hockeyn som jut börjat.
HEJJA SAIK!!!

1 kommentar:

Babbi sa...

Ja visst..det är bara stavningen som skiljer haha.