fredag 2 mars 2012

eftermiddags snacket...




Fredag är kommen och helgen stundar.
*
Robin åkte just hem för han hade fått sluta
tidigare idag eftersom det var hans sista praktikdag.
Lite ledsen över det är han.

Han fick jättebra omdömen.

Tillämpar säkerhetsföreskrifter,
ser vad som behöver göras,
arbetar självständigt o.s.v.
*
Jag har grejat på här hemma och
fått in vitrinskåpet i vardagsrummet.
Det tog en bra stund med att tömma ur alla glas
och sen ställa tillbaka allt igen.
Sen har jag gjort lite andra ändringar...
som i köket till exempel.
Blir ju så att man får flytta om saker för att fylla
ut där man tagit bort.
Inte riktigt nöjd än med köket dock.
Får hitta på annat där tror jag.
*

Vädret är helt underbart med strålande sol och snösmältning.
Men det ska visst bli kallare igen så man får passa på att njuta nu.

*
Nu ska jag gå och vila lite för jag har jätteont i ryggen och axlarna
av allt slitande...blir lite putt på mig själv att jag inte kan vila när det behövs.
Men å andra sidan hinner man vila när man inte kan röra sig längre.
*
En skön Fredag till er alla önskar jag!


3 kommentarer:

Joormen sa...

Beundrar dig och din energi. Men förstår att kroppen får lida emellanåt.... men det blir säkert jätte bra det du sysslar med, du inspirerar mig och jag tänker... nu ifall jag blir arbetslös då ska jag göra det å det å det.. för nu orkar jag liksom inte total slut då jag kommer hem och vill bara ligga still och kolla in i datorn som får mig att glömma bort allt ont en stund.

Skön fredag på dig med!

Anonym sa...

Å du grejar på som bara den. Kan du inte dela med dej lite av din energi nu? Jag skulle behöva lite känner jag. Men men jag vilar väl vidare. Sitter bara ute i solen och slappar men jag känner att det gör gott och då fortsätter jag :-)
Nu blir det en slapp fredagskväll här.
Ha det gott du också nu och vila lite.
Kramar OM gör Tina

Babbi sa...

Men guu va du jobbar å grejjar jämt! Inte konstigt att du får ont..doktorn ordinerar 5 minuters arbete varvat med 1 timmes kaffepaus! Trevlig helg Disa-Fisa. Kram