måndag 5 mars 2012

kvällen.


Kvällen har anlänt och jag har duschat.
Sitter här i ren pyjamas och morronrock.
*
Benke var lika slutkörd som jag när han kom hem från jobbet.
Så jag fattade det stora beslutet att bjuda oss på mat från Sibylla.
Orkade bara inte ställa mig vid spisen efter allt städande.
Fast det var sååå skönt att få det gjort, rätt ordentligt också denna gången.
*
Nu väntar jag på att Det Okända ska börja, sen blir det nog sängen direkt efter.
Det rent "brinner" i nacke/axlar av allt ont och när jag vrider huvudet så känns
det som att skallen ska ramla av, så man får som "spjärna emot".
Men jag får skylla mig själv som håller på.
Fast det är ju svårt också att låta bli när det ser ut som sju svåra år.
Jag kan ju som inte blunda för stök utan blir rastlös och vantrivs.
Så då hjälps det inte att det värker...jag städar alltid det värsta i alla fall.
Nåja..nog om det.
*
Om jag kan röra mig imorgon ska ja ta itu med tvätt...igen.*suck*
Äh..orka skriva om städande och tvättande..
Går och dör igen i soffan.
*
Ha en skön kväll alla!

Inga kommentarer: