söndag 4 mars 2012

teleskopiska korvar och hockey.




Söndag redan och här sitter jag.
*
Igår åkte jag & Benke iväg rätt tidigt på förmiddagen
ut på Solbacken och in på Jula.
Där köpte vi en ny yxa för gamla har försvunnit.
Och så letade vi teleskopgrillpinnar.
Gick runt och kollade hyllor och olika ställen och till slut
hittade vi några som hängde på ett ställe.
Himla tur , tyckte vi för det fanns inte så många kvar....trodde vi.
För när vi väl hittat dom så insåg vi att dom fanns över hela butiken
i parti och minut på hyllor och korgar lite här och där
och ända fram till kassan där det också fanns en stor korg full av såna. :o))
*
Efter det åkte vi på Ica och köpte hem korvringar och sen hem igen.
Jenny, Jonas, Milton och Celia kom och grillade korv också.
Fast inte Celia för hon hade 39,5 i feber, men hade gråtit hemma
och ville så gärna få komma hon med och ville inte att dom skulle stanna hemma.
Så vi lade henne i soffan och slog på Disney Channel åt henne
och mamma Jenny grillade en korv som hon fick äta inne.
Milton är lite ouppfostrad han och sov mest hela tiden
och var väldigt osocial....fastän han är över 2 månader. ;o)
Men sen vaknade han när vi varit inne en stund och

var på sitt allra goaste humör tills han blev trött igen och ville sova mera.
*
Sen var det hockeydags...derby med Saik mot LHF.
Och vi vann och ligger därmed 2:a efter LHF.

*
Ja..Söndag var det.
Jag ska surfa iväg snart och beställa fröer.
Kommer ju aldrig iväg på affärer för att leta
och man hittar mer på nätet.
Sen behöver man bara köpa jord och sånt och det kan man
göra när som helst i princip var som helst.
Annars kommer det nog bli en lat dag idag.
Behöver verkligen ta det lugnt nu känner jag.
*
Ha en skön Söndag alla!


2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Det första man blir blind på är ögonen ;)

Jag hade gärna sett Saik som vinnare av serien, nu när inte Modo når dit. Modo matchen var en rysare som tyvärr inte gick som jag ville. På tisdag är det risk för att jag inte vågar titta då det avgörs om det är slutspelat för i år eller om det blir slutspel...
Önskar dig en skön söndag!
Kram

Tina sa...

En bra lördag hade ni ser jag och nu hoppas jag ni får en lika bra söndag. Kan tro det känns gott när huset fylls av stora och små så där.
Kram Tina